logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۶۴۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

انقلاب اسلامی بدون مشارکت مردم تحقق نمی‌یافت

انقلاب-اسلامی-بدون-مشارکت-مردم-تحقق-نمی‌یافت-
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه ۱۲ فرودین ماه سال ۵۸ جزو روزهایی است که در تاریخ با حضور رقم خورده است گفت: انقلاب اسلامی بدون مشارکت مردم تحقق نمی‌یافت.

 حجت‌الاسلام سید حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در روز ۱۲فرودین سال ۵۸ مردم غیور ایران پای صندوق‌های رای رفتند و برای برقراری جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند گفت: ۹۸درصد آرا مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و همین حرکت یک حماسه ملی محسوب می‌شود که از جانب مردم به بهترین شکل رقم خورد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: جمهوری یعنی حضور همه مردم در تمام صحنه‌ها که یک امر مهم محسوب می‌شود و نظام جمهوری اسلامی عبارت است از یک انقلاب مردمی که خود مردم خواهان حکومت برای خود در جامعه هستند حکومتی که برگرفته از عدل و عدالت‌خواهی است و نباید فراموش کرد برای پا برجایی انقلاب مردم حرف اول را می‌زنند.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه مردمی که انقلاب کردند و آن را به سرانجام رساندند مستلزم این هستند که در اداره جامعه نیز مشارکت داشته باشند اظهار کرد: انقلاب بدن مر‌دم تحقق نمی‌یافت و با شکست روبرو می‌شد و به این موضوع حضرت امام راحل واقف و آگاه بودند که در تمام عرصه‌ها حضور مردم را ارجعیت قرار دادند و این اصل را یک اصل مهم دانستند.

حجت‌الاسلام محمدی ابراز کرد: حکومت انقلاب اسلامی برگرفته از احکام اسلامی است مردم ایران مسلمان هستند و نوع حکومت آنها یک حکومت اسلامی است که نکته مهم برای شکل‌گیری انقلاب است که بنیانگذار انقلاب به اسلامی بودن انقلاب تاکید داشتند.

وی گفت: جمهوریت یعنی شکل و قالب حکومت و اسلامیت ماهیت اسلامی بر پایه احکام اسلامی است اما برخی می‌خواهند تضادی بین جمهوریت و اسلامی بودن آن در جامعه ایجاد کنند ولی باید بدانند اسلامیت بدن جمهوریت هیچ معنایی ندارد و این دو واژه در کنار هم تبدیل به یک معنای واحد می‌شود.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: حفظ نظام نیز جزو ارکان اصلی در انقلاب اسلامی است نظامی که بر پایه احکام اسلامی مدیریت شود ارزشمند است چرا که خون های بسیاری برای برقراری انقلاب بر زمین ریخته شده و باید به حرمت خون‌های ریخته شده اهمیت موضوع را دانست و درک کرد.

حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: در جنگ هشت سال دفاع مقدس ۲۳۰هزار شهدا تقدیم انقلاب شد و اگر شجاعت و دلیری‌های این جوانان نبودند امروز انقلابی نبود و همچنان کشور در دست مستکبرین بود و آنها برای جامعه تصمیم گیری داشتند.

وی گفت: ریشه تمام دشمنی‌های شرق و غرب بر علیه کشور احکام اسلامی، اصول اسلام و مبارزه با ظالمان مستکبر است که به لطف خداوند منان محقق شده است.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تاکید کرد: همانطور که خواندن نماز و روزه مهم است و جزو واجبات محسوب می‌شود حضرت امام راحل فرمودند؛ برقراری نظام جمهوری اسلامی نیز از اهم موضوعات است و باید به آن توجه نمود.

وی گفت: مردم مسلمان ایران انقلاب کردند و همه در تحقق این انقلاب نقش داشتند و اینگونه بود که با مشارکت مردم نظام جمهوری اسلامی در جامعه شکل گرفت و هویت واقعی پیدا کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر