logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۶۳۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

کاهش 10 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان زنجان

کاهش-10-درصدی-تصادفات-جاده‌ای-در-استان-زنجان-
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با اشاره به افزایش حجم تردد در محورهای استان زنجان گفت: تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مهدی میناخانی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه حجم ترافیک در جاده‌های مواصلاتی استان همچنان نیمه سنگین است، گفت: بیشتر حجم ترددها در سه محور اصلی آزاد راه زنجان_ میانه، زنجان_ بیجار و زنجان_ قزوین است.  

بیشتر بخوانید

وی افزور: توصیه می‌شود رانندگان قوانين مربوط به راهنمایی و رانندگی در طول مسیر را  رعایت کنند و بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو امری لازم و ضروری است و بیشتر تصادفات و مصدومين ناشی از حوادث در اثر نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو اتفاق می‌افتد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان عنوان کرد: عدم مدیریت زمان، خستگی و خواب آلودگی راننده از جمله عوامل مرتبط در بروز تصادفات جاده‌ای است که در نظر گرفتن نکات کلیدی می‌تواند مانع بروز تصادفات و حوادث در محورهای مواصلاتی استان شود.  

میناخانی ابراز کرد: بیشتر تصادفات در ۳۰ کيلومتری شهرها اتفاق می‌افتد چون رانندگان در تلاش هستند هر چه زودتر به مسیر برسند و اصرار به ادامه مسیر دارند که همین امر با خستگی یکی شده و باعث بروز حوادث‌های ناگوار در جاده‌ها و محورهای پر خطر است.  

وی گفت: خودداری از سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، عدم استفاده از کمربند ایمنی و تلفن همراه حین رانندگی عوامل اصلی در بروز تصادفات جاده‌ای بوده و امید است با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بتوانیم سفری ایمن برای خود و دیگران داشته باشیم.

میناخانی عنوان کرد: آمار تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است و بیشتر تصادفات در محورهای اصلی اتقاق می‌افتد و دلیل اصلی آن حجم تردد بالا در این مسیر است سه‌ محور اصلی زنجان دارای تردد و خطرات بالایی هستند.  

وی افزود: فوتی‌های تصادف شامل افراد  بومی و غیر بومی هستند و در حوادث و  تصادف در جاده‌ها محورهای بومی اصولا مصدومین و فوتی‌های حادثه نفرات بومی را شامل می‌شود.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان ابراز کرد: طرح نوروزی پلیس راه استان زنجان از 24 اسفندماه در جاده‌های مواصلاتی آغاز شده و تا پایان روز 14 فروردین ماه سال 1403 ادامه خواهد داشت و تمام همکاران پلیس راه استان زنجان آماده باش هستند.

میناخانی ابراز کرد: پلیس راه تمام توان عملیاتی خود را به کار گرفته تا در صورت بروز مشکلات در جاده‌ها همکاری لازم را با افراد داشته باشد و امیدواریم شاهد تصادفات دلخراش در جادهای مواصلاتی استان نباشیم.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان تصریح کرد: پلیس راه زنجان نقاط حادثه خیز را در جاده‌ها احصا کرده و به اداره راهداری معرفی می‌کند تا با انجام اقدامات زود بازده نواقص مربوطه در جاده‌ها رفع شود و تاکنون 130 نقطه حادثه خیز در استان زنجان شناسایی شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر