logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۶۲۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

تولید، کلید اساسی حل مشکلات اقتصادی جامعه است

تولید،-کلید-اساسی-حل-مشکلات-اقتصادی-جامعه-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه تولید کلید اساسی حل مشکلات اقتصادی جامعه است گفت: اگر مسئله تولید حل شود سایر مسائل نیز حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تولید، کلید اساسی حل مشکلات اقتصادی جامعه است و اگر مسئله تولید حل شود سایر مسائل نیز حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این نام‌گذاری وظیفه مردم و مسئولین را سنگین‌تر کرد و مسئولین توجه، تلاش و همت نمایند و برنامه‌ریزی دقیق علمی و کاربردی انجام دهند.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: فعالان اقتصادی به نحو عملی در این کار مشارکت نمایند و موانع که در راه تولید کنندگان است برداشته شود.

امام جمعه ماهنشان گفت: سخنرانی اولین روز سال مقام معظم رهبری که سالیان گذشته در مشهد برگزار می‌شد امسال به خاطر تقارن با ماه مبارک رمضان در تهران برگزار شد.

وی تاکید کرد: این سخنرانی از مهم‌ترین سخنرانی‌های معظم‌له است که ایشان چهارچوب سیاست کلی نظام را در این سخنرانی مشخص نمودند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری اقتصاد را مسئله اصلی کشور دانسته و از حوادث تلخ سال گذشته مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانستند.

 وی بیان کرد: ایشان همه مسئولین، جوانان و نخبگان را ملزم به حل این مسئله نمودند و دشمن از این طریق به دنبال به زانو درآوردن نظام است‌.

امام جمعه ماهنشان مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب امکان پیشرفت را امید به آینده دانستند و همگان را به بیان جلوه‌های امیدزا در کشور ملزم نمودند و از ناامید کردن جامعه بر‌حذر داشتند.

وی افزود: هر کس که باعث ناامیدی در جامعه شود دشمن است و با دشمن همراهی می‌کند چون هدف دشمن بر ناامید کردن جامعه مخصوصاً جوانان است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری عنوان کرد: نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم از جمله نام‌گذاری‌هایی بوده که با توجه به مسائل اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: شعار و نام‌گذاری سال معمولاً بخشی از راهبرد اساسی کشور است تا توجه، تلاش و همت مسئولان متوجه این مطلب شود و از طرفی مطالبه عمومی صورت گیرد.

امام جمعه ماهنشان گفت: رهبر انقلاب در نام‌گذاری امسال به مردمی‌سازی اقتصاد توجه و تاکید دارند، چون راه علاج و غلبه بر مشکلات اقتصادی حضور فعال مردم و کم شدن تصدی‌گری دولت و با نظارت دقیق است.

وی تاکید کرد: حادثه غزه را رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی تلخ‌ترین حوادث مسائل خارجی دانستند اما علت تلخی آن شهادت بیش از ۳۰ هزار انسان بی‌گناه بود و کمک آمریکا و غربی‌ها به این کشتار و نسل‌کشی بوده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری عنوان کرد: تلخی آن به خاطر سکوت مجامع بین‌الملل و کشورهای مسلمان و عادی شدن کشتار و نسل‌کشی در غزه ‌بوده است.

وی اظهار کرد: بی‌‌توجهی به انسان‌هایی که در اثر فقر، گرسنگی و نبود بهداشت از بین می‌روند و سکوت مسلمانان و فریاد نزدن آن‌ها نیز از عواملی تلخی است.

امام جمعه ماهنشان ابراز کرد : بیانیه مضحک ۷ کشور صنعتی جهان بر علیه ایران با هدف ارائه تصویری خطرناک از ایران در محیط بین‌المللی و تلاش برای محدود کردن همکاری بین‌المللی و تلاش برای مشروعیت بخشی به اقدامات و سیاست‌های ضد ایرانی است. 

وی مطرح کرد: این بیانیه در صورتی صادر شده که خود آمریکا هم اعلام کرده هیچ شاهدی بر ادعای خود ندارد و این بیانیه نشانگر شکست آن‌ها در غزه و اوکراین است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن گرامیداشت جمعه سوم فروردین روز جهانی آب گفت: با توجه به اینکه کمبود آب یک مسئله قطعی و حتمی است، باید در استفاده بهینه از این مایع خدا‌دادی دقت شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به مدیریت منابع آب با اولویت تامین آب شرب پایدار اهتمام ویژه صورت گیرد و از روش‌ها نوین آبیاری استفاده شود.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: از برداشت‌های غیر‌مجاز جداً پیشگیری شود از مهار آب‌های سطحی در فصل بارش برنامه‌ریزی انجام شود‌.

وی گفت: طرح‌های مختلف محافظت از آب در شهرستان ماهنشان انجام گیرد تا با بحران آب مواجه نشویم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن عرض تبریک به مناسبت ۱۵ رمضان، ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: ابعاد شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) باید تبیین‌گری شود و اجازه ندهیم ولادت آن بزرگوار تحت پوشش ایام قرار بگیرد.

وی بیان کرد: از علما و مادحین و هیأت امنای مساجد و هیئات مذهبی می‌خواهم تا معرفت‌افزایی صورت گیرد.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد : همچنین روز اکرام و تکریم خیرین را گرامی می‌داریم، خیرین جامعه از سرمایه‌های جامعه هستند و باید مورد تکریم واقع شوند تا هم انگیزه آنان بیشتر شده و هم روحیه خیری در افراد دیگر ایجاد شود.

 وی ادامه داد: روز هنرهای نمایشی را گرامی می‌داریم و زبان هنر بهترین زبان برای بیان مسائل مختلف است.

این مسئول اظهار داشت: باید از هنرهای نمایشی حمایت شود مخصوصاً از مسئولین امر می‌خواهم تا نسبت به هنرهای نمایشی در شهرستان ماهنشان اهتمام ویژه نموده و آن را احیا نمایند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر