logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۶۱۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

نمایندگان مجلس برای وضع قوانین باید از مشکلات مردم آگاه باشند

نمایندگان-مجلس-برای-وضع-قوانین-باید-از-مشکلات-مردم-آگاه-باشند
امام جمعه ابهر گفت: نمایندگان منتخب در سه ماهی که فرصت دارند بین مردم رفته و با مشکلات آنها آشنا شوند و قوانین را براساس مشکلات مردم وضع کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان مقام رهبری گفت: مقام معظم رهبری به نمایندگان که رأی آوردند توصیه‌هایی داشتند، حضرت آقا معمولاً به خاطر اون ترکیبی که در انتخابات شکل می‌گیرد پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: حضرت آقا فرمودند؛ این شیرینی انتخابات را با بداخلاقی‌ها و مسائل مختلف به تلخی مبدل نکنید، نمایندگان مجلس باید خیلی مراقب باشند گاهی این اطرافیان هستند که آن‌ها را در دام بداخلاقی‌ها می‌اندازند، بنابراین نماینده‌های منتخب یک شاخص برای خود قرار بدهند که ما نباید هیچ بداخلاقی انجام دهیم، هیچ چیزی که موجب تلخ‌کامی مردم باشد وظیفه نماینده نیست.

حجت‌الاسلام مرادپور با تأکید بر اینکه نمایندگان به حواشی نپردازند، گفت: نمایندگان به شکرانه اینکه مردم به آنها اعتماد کردند، به مشکلات مردم بپردازند و نگاه‌های فردی و جمعی نماینده‌ها باید ارائه طرح برای کل کشور باشد، گاهی در کشور نماینده‌هایی روی کار آمدند که چون نگاهشان به حوزه انتخابیه خود بوده، قوانینی را به تصویب رساندند که معادلات کشور را به هم زده و به مشکلات کشور اضافه کرده است.

امام جمعه ابهر گفت: باید به کل کشور به عنوان یک واحد نگاه شود، باید روی طرح‌ها فکر شود و بعد ارائه طریق داده شود، نماینده‌ها با یکدیگر مشورت داشته باشند و افزایش توجه به منافع ملی و در رأس آن امنیت ملی باید مد نظر قرار بگیرد.

این مسئول تصریح کرد. ما دشمن زیاد داریم، بنابراین لازم نیست خودمان یک مشکل دیگر برای کشور درست کنیم، دشمن به خوبی به وظیفه خود واقف است، ما باید مراقب باشیم به دام آنها نیافتیم، دشمن از هر نقطه‌ای می‌خواهد به ما ضربه بزنند.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه تقریباً سه ماه تا هفتم خرداد زمان باقی است، گفت: اکنون زمان خیلی خوبی است که نمایندگان به مشکلات منطقه بپردازند و در میان مردم باشند و به روستاها، نقاط مختلف و ادارات بروند و ببینند چه مشکلاتی وجود دارد و برای حل این مشکلات در مجلس اقدام کنند، بررسی کنند قوانین چقدر به نفع فقرا و قشر پایین است، باید قوانین به نفع فقرا اصلاح شود، گاهی نمایندگانی پای کار آمدند که نماینده قشر ضعیف نبوده و سرمایه‌دارها را تقویت کردند.

حجت‌الاسلام مرادپور با تأکید بر اینکه منتخبان مردم باید بیش از پیش در انتخاب و به کارگیری حلقه همراه و دفاتر خودشان دقت کنند، گفت: تا دیروز رقابت انتخاباتی بود نمی‌شد کنترل کرد و همه برای شور و شوق انتخاباتی کار می‌کردیم از الان به بعد باید در چینش اطرافیان خود بیشتر دقت کنند، نماینده در مجلس مشغول به کار خواهد بود و مردم به دفتر مراجعه ‌می‌کنند و مدیر دفتر نماینده با مردم سروکار خواهد داشت، افراد و جناح‌‌های مختلف به دفتر مراجعه خواهند داشت، بنابراین این شخص باید بی‌طرف بوده و سعه صدر داشته و از نگاه‌های جناحی و حزبی مبری باشد و این شخص باید در مردم امید ایجاد کند.

امام جمعه ابهر گفت: توجه به اسناد بالادستی بسیار مهم است، متأسفانه به این اسناد توجهی نمی‌شود، بر روی این اسناد کار کارشناسی شده و باید عملیاتی شود، نمایندگان اکنون که فرصت دارند آنها را مطالعه کنند که وقتی به مجلس رفتند بر اساس آن اسناد بالادستی تصمیم گرفته و گره‌گشایی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: توجه به منظومه فکری امامین انقلاب خیلی مهم است، بسیاری از مشکلات کشور ما به خاطر این بوده که دولت و مجلس همراه با امامین انقلاب و در پی نظر آنها نبودند و برای خودشان یک مسیری را انتخاب کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر