logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۵۴۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
تا انتخابات همراه با خبرنگاران_13؛

نمایندگان عمل به وعده‌های انتخاباتی را در رأس وظایف خود قرار دهند

نمایندگان-عمل-به-وعده‌های-انتخاباتی-را-در-رأس-وظایف-خود-قرار-دهند
مدیر مسئول پایگاه خبری آسمان زنجان گفت: نمایندگان مجلس، رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه و عمل به وعده‌های انتخاباتی را باید در رأس وظایف خود قرار دهند.

بهروز حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: دو وظیفه مهم و اساسی مجلس و بخصوص نمایندگان مجلس، قانونگذاری و نظارت است که باید آنها را به بهترین شکل ممکن برای پیشرفت، حل معضلات کلان اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفاه و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه و نیز تحقق عدالت در کشور و مبارزه واقعی با فساد، اجرا کنند. لذا این موارد، ابتدا در حوزه انتخابیه و سپس در سطح کلان باید مورد پیگیری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

وی در خصوص مهم‌ترین اولویت کشور در حوزه قانون‌گذاری، تبدیل سیستم‌های سنتی به سیستم‌های پیشرفته را یکی از راه‌های نجات از بحران‌های اقتصادی، علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... دانست؛ گفت: چراکه در دنیای امروز و با پیشرفت گسترده تکنولوژی، ادامه مدیریت کشور و حاکمیت با سیستم‌های سنتی، بسیار مضر و خطرناک بوده و در نهایت عقب ماندن از دنیای نوین را در پی خواهد داشت.

مدیرمسئول پایگاه خبری آسمان زنجان اذعان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از رانت، تعارض منافع، اختلاس از وجود سیستم‌های سنتی نشأت گرفته است.

وی ادامه داد: اغلب مشکلات علمی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از افول فرهنگی و تمدنی، تغییر رفتارها، جابجایی هنجارها با ناهنجارها و فرار مغزها از وجود سیستم‌های سنتی نشأت گرفته است.

حسینی اذعان کرد: در یک مثال قطعاً بسیاری از مشکلات ورزشی ناشی از شکست‌ها در میادین بین‌المللی، تصمیم‌های اشتباه در ورزش ملی و حتی باشگاهی، حیف و میل‌های بیت‌المال در بخش‌های مختلف ورزشی و ناعدالتی و نابراری در بین رشته‌های مختلف ورزشی و .... از وجود سیستم‌های سنتی نشأت گرفته است.

وی گفت: با این مثال‌ها می‌توان پی برد که دیگر، با سیستم‌های سنتی نه می‌توان به حکومت و مدیریت درون کشور برنامه درستی تدوین کرد و نه می‌توان برای دنیایی که باید بطور مستمر برای پیشرفت و پیشبرد اهداف با آنها در ارتباط باشیم، برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کرد.

مدیر مسئول پایگاه خبری آسمان زنجان در پاسخ به این سوال که مردم چه طور می‌توانند بر نماینده خود نظارت کنند؟ افزود: در واقع، آگاهی عمومی مردم نسبت به نظارت از نمایندگانی که خودشان انتخاب کرده‌اند، بسیار کم است؛ بنابراین آنچه که در جامعه کنونی و در سال‌های عمر انقلاب اسلامی ایران مشاهده می‌شود، مردم توانایی و ابزار کافی برای نظارت بر عملکرد نمایندگان نداشته‌اند. یکی از دلایلی که این اتفاق، رخ نداده است، عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون شفافیت است.

وی خاطرنشان کرد: اولاً مردمی که از عملکرد نمایندگان خود، اطلاع واضح، مبرهن و شفافی نداشته باشند، نمی‌توانند نظارت داشته باشند. دوما اهرم‌های نظارتی برای مردم معرفی نشده است.

حسینی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه اگر نمایندگان مجلس، بخواهند پاسخگوی افکار عمومی باشند، می‌توانند از ابزارهای نوین امروزی مثل شبکه‌های اجتماعی، وب سایت، رادیو و تلویزیون بهره‌مند شوند، گفت: به اعتقاد من، عملکرد هر نماینده در حوزه انتخابیه خود، نمایشگر بزرگی برای پاسخگویی به افکار عمومی است.

وی در پاسخ به اینکه چرا باید آرا نمایندگان شفاف باشد؟ گفت: بسیار واضح است؛ تبدیل سیستم‌های سنتی به سیستم‌های پیشرفته و صنعتی، نتایج بسیار خوبی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای اداره کشور خواهد داشت. یا رومی رومی یا زنگی زنگی، ضرب‌المثلی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

مدیر مسئول پایگاه خبری آسمان زنجان با اشاره به اینکه اگر چه نمایندگان از سوی حوزه‏های انتخابیه مختلفی برگزیده می‏شوند، اما با وجود ارتباط با حوزه انتخابیه خویش، نماینده کل جامعه تلقی می‏شوند و در واقع، طبق اصل 84 قانون اساسی، «هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید»، خاطرنشان کرد: لذا نمایندگان مجلس، رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه و عمل به وعده‌های انتخاباتی را باید در رأس وظایف خود قرار دهند.

وی گفت: رسانه‌ها می‌توانند با تبیین مزایای تصمیمات و اقدامات گروهی و تضمین موفقیت در تصمیمات گروهی بر اساس آیات نورانی قرآن کریم(خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! آیه 11 سوره رعد به حضور پر شور مردم در انتخابات کمک شایانی نمایند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر