logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۶۱۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئيس پليس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان تحت عنوان حراج‌های آخرسال

کلاهبرداری-اینترنتی-از-شهروندان-تحت-عنوان-حراج‌های-آخرسال
رئيس پليس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با نزديک شدن به ايام نوروز مجرمان سايبری با وعده‌های دروغين و تبليغ حراج‌های آخرسال با شگردهای مختلف در صدد کلاهبرداری از شهروندان هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سید احمد موسوی در اين باره گفت: متأسفانه در اين روزها برخی از مجرمان سايبری با تبليغات گسترده و وسوسه انگيز در فضای مجازی از جمله فروش کالاهای ارزان قيمت ،تخفيفات ويژه پوشاک، لوازم تزئينی منازل و… در شبکه‌های اجتماعی با تطميع شهروندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. 

بیشتر بخوانید

وي افزود: در اين روش‌ها مجرمان سايبری با تبليغ اجناس با قيمت بسيار پايين تر از قيمت عرف بازار و با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی پس از جلب اعتماد خريدار مبلغی را تحت عنوان بيعانه در يافت و يا به بهانه محدوديت زمان فروش ويژه، شهروندان را ترغيب به واريز کل مبلغ کالای مورد نظر می‌کنند و عملا اجناس ارسالی بی کيفيت و تقلبی بوده و يا جنسی به خريدار ارسال نمی‌گردد.

اين مقام انتظامی به شهروندان توصيه کرد: فريب برخي از پيام‌ها و آگهی‌های منتشر شده وسوسه‌انگيز در شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاين، تخفيف ويژه آخر فصل و قيمت‌هايی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خريد آنلاين را دارند حتماً از سايت و فروشگاه‌های اينترنتی دارای نماد اعتماد الکترونيک و معتبر خريداری کنند.

رئيس پليس فتا استان زنجان خاطر نشان کرد: کاربران توصيه‌های پليس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طريق 110 يا مرکز فوريت‌های سايبری پليس فتا به شماره تلفن 096380 به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پليس فتا در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر