logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۶۸۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد:

کاهش آب ورودی به سدها در زنجان

کاهش-آب-ورودی-به-سدها-در-زنجان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: آب ورودی به سدهای استان کاهش پیدا کرده است و بارش‌های اخیر هم نتوانسته کمبود آب را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای زنجان، اکبر باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته و ورودی سد تهم در سال قبل همین موقع حدود ۱۱ میلیون مترمکعب بود که امسال با توجه به بارش‌های صورت گرفته حدود ۵ میلیون مترمکعب ورودی برای این سد ثبت شده است که حدود ۶ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سد گلابر نیز نسبت به سال گذشته حدود ۱.۵ میلیون مترمکعب کاهش ورودی را نشان می‌دهد، زیرا سال قبل ورودی این سد حدود ۴.۵ میلیون مترمکعب بود ولی امسال این میزان به حدود ۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در ادامه به انسداد قریب ۷۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اشاره کرد و گفت: با انسداد این چاه‌ها بیش از ۱۸ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی ذخیره شده است و این موضوع یعنی ساخت تعداد ۹ سد با حجم ۲ میلیون‌متر مکعب در استان زنجان است.

وی آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب خدابنده از سد تالوار را نیز از طرح‌های مهم و حیاتی برای این شهرستان دانست و عنوان کرد: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهر‌های گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر