logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۶۰۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

المان «گله آهو» زنجان رونمایی شد+عکس

المان-«گله-آهو»-زنجان-رونمایی-شد+عکس
المان «گله آهو» در زنجان به عنوان نماد فرود و خیرش رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» المان «گله آهو» در زنجان که به عنوان نماد فرود و خیرش است، شامگاه روز گذشته رونمایی شد.

بیشتر بخوانید

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در حاشیه رونمایی از المان «گله آهو» به مجاورت دشت آهوان سهرین با زنجان اشاره و اظهار کرد: این المان در مسیر دشت سهرین به سمت خروجی شهر نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه المان و نماد گله آهو توسط هنرمندان زنجانی طراحی و ساخته شده است، افزود: این نماد یکی از بهترین طراحی‌ها در نوع خود محسوب و هنر هنرمندان این دیار را به رخ می‌کشد که توسط علی چراغی طراحی و اجرا شده است.

ساخت گله آهو ۹ ماه زمان برد

همچنین علی چراغی، مجسمه‌ساز هم در این مراسم با تشریح اقدامات حرفه‌ای خود از جمله حضور در 20 نمایشگاه گروهی و برگزاری سه نمایشگاه انفرادی از آثار خود گفت: آثار ساخته شده‌ام در دیگر شهرها از جمله تهران، قم، مشهد اراک و قروین هم نصب شده است.

طراح و سازنده المان گله آهو با بیان اینکه نماد گله آهو دو سال قبل از طرف سیما و منظر شهرداری زنجان پیشنهاد شد، گفت: بعد از تایید طراحی، ماکت توسط مدیران شهری تایید و ساخت آن هم 9 ماه زمان برد.

وی به جنس فلزی المان گله آهو اشاره کرد و گفت: کار با فلز نوعی امضا به شمار می‌رود که تکرار آن امکان‌پذیر نیست و موضوع مقاومت آن در آب‌وهوای زنجان پیش‌بینی شده است.

چراغی در تعریف طرح گله آهو گفت: طرح شامل فرود و خیزش و از المان‌های مورد علاقه من است و حرکتی است که در کار مجسمه‌کاری دینامیک به شمار می‌رود.

المان گله آهو منجر به توجه به حیات‌وحش می‌شود

امجد باقری، رئیس روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز ضمن تشکر از اقدام ارزشمند اعضای شورای شهر و شهردار زنجان، گفت: ساخت و نصب المان‌های محیط زیستی به فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست بویژه حیات وحش کمک خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه ساخت و نصب المان گله آهو روز سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ در هشتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان به تصویب رسیده بود، افزود: انتخاب المان گله آهو و ساخت و نصب آن در کمتر از ۹ ماه در شهر زنجان، بیانگر توجه ویژه شورای شهر و شهرداری زنجان به مقوله محیط زیست بوده و ما قدردان این نگاه و اقدام ارزشمند هستیم.

باقری ادامه داد: مناطق حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه استان زنجان، میزبان تنها بازماندگان آهوان شمالغرب کشور هستند و حیات این گونه شاخص جانوری به شدت در معرض تهدید بوده و نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر