logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۵۵۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

از بحران جمعیت کشورهای اسلامی چه خبر؟

از-بحران-جمعیت-کشورهای-اسلامی-چه-خبر؟
از ۴۱ میلیون زن ایرانی که فقط ۹ میلیون توانایی باروری دارند، اگر هر زنی که نابارور و یائسه نشده باشد، در این ۳ سال باقی مانده ۲ فرزند بیاورد، ما در تله جمعیتی گیر نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» از تله جمعیتی ایران در سال ۱۴۰۵ چیزی شنیدی؟!

بیشتر بخوانید

تله جمعیتی یعنی:

۱۳۰ سال طول می‌کشد کشور پیر ما دوباره جوان شود.

سال ۱۴۸۰ کشوری با ۳۱ میلیون (تقریبا یک سوم الان) وجود خواهد داشت با ۶۵٪ بالای ۷۰ سال! یعنی جوانی برای انجام دادن کار پیران نیست.

 این قضیه مهمه بسیار مهم است و رهبر انقلاب در این باره چند جمله عجیب گفته‌اند: تن انسان می‌لرزد، خبر پیری کشور دهشتناک است، بابت این موضوع شب خوابم نمی‌برد، هرکس قدمی بردارد در نماز دعایش می‌کنم، تلاش برای جوانی خانواده یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است، برای جوانی جمعیت این‌‌همه تأکید کردیم، در عین حال نتایج، خیلی نتایجِ دلگرم‌کننده‌ای نیست.

مشاور امنیت ملی نتانیاهو در کنگره اسرائیل گفته است ایران ادعا می‌کند، اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اما من با آمار و ارقام اثبات می‌کنم ایران خودش ۲۵ سال آینده را نخواهد دید!

مشاور جرج بوش سال‌ها پیش گفته بود لازم نیست به ایران حمله کنید چون ایران خود در بحران جمعیت نابود می‌شود، اگر خواستید به عراق حمله کنید.

فاجعه این است که نرخ رشد ما الان زیر ۱٪ و نزدیک صفر است.

چند عامل موثر در تشدید این بحران وجود دارد که شامل افزایش سن ازدواج، کاهش تمایل به ازدواج، افزایش نرخ طلاق، افزایش نرخ ناباروری، کاهش تمایل به فرزندآوری، افزایش نرخ جلوگیری از بارداری است.

قطعا اغلب اطرافیان شما، خواسته یا ناخواسته، حداقل درگیر یکی از موارد بالا هستند.

لازمه یادآوری کنیم که از فرزند چهارم به بعد روی رشد جمعیت تاثیر‌گذار است، چرا که در دو فرزند اول نرخ رشد روی صفر است.

یک نگاه اجمالی به روند پیری کشور: سال ۹۶ جزو ۷۷ کشور جوان بودیم، سال ۱۴۰۱ جزو ۱۱۱ کشور میانسال شدیم، سال ۱۴۰۵ داخل تله جمعیتی می‌افتیم و جزو ۱۱ کشور پیر می‌شویم، سال ۱۴۲۰ سومین کشور پیر دنیا خواهیم بود. سال ۱۴۸۰ جمعیت ایران به ۳۱ میلیون نفر می‌رسد.

در حال حاضر اوضاع خوبی نداریم، در حال حاضر ۴۱ میلیون نفر زن در کشور وجود دارد، ۶۳ درصد در سن بالا قرار دارند نمی‌توانند بچه به دنیا بیاورند، از ۳۷ درصد باقی‌مانده یک پنجم نابارور قطعی و یک پنجم هم نابارور ثانویه هستند، یعنی فقط ۲۲ درصد از زنان ما توانایی باروری دارند، بسیاری‌ها نیز به دلایل مختلف اشتغال، بی‌حوصلگی، سختی زایمان، فرار از مسئولیت، مشکلات اقتصادی، مشکلات خانوادگی فرزندی به دنیا نمی‌آوردند. 

حال ببینیم دشمن چطور با برنامه‌ریزی، خودمان را توسط خودمان نابود کرده است.

صهیونیست‌های انگلستان ۱۰۰ سال پیش روی کاهش جمعیت کشورهای اسلامی مطالعه و برنامه‌ریزی کردند.

سال ۱۲۹۷ با آوردن سربازی و دارالفنون جوان‌ها را مشغول درس و سربازی کردند که سن ازدواج بالا برود.

سال ۴۰ یک زن از سازمان بهداشت جهانی مامور پیاده‌سازی سیاست‌های کاهش جمعیت شد.

دهه ۷۰ وقتی دولت رفسنجانی از بانک جهانی استقراض کرد، شرط کردند باید جمعیت ایران کاهش پیدا کند. کنترل جمعیت اجرایی و تبلیغی انجام شد. حتی روستاهایی که امکانات اولیه آب و برق و گاز نداشتند دفتر بهداشت داشتند که وسایل پیشگیری از بارداری را توزیع کنند. شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» به صورت گسترده تبلیغ شد. کاری که قرار بود در ۲۰ سال با یک شیب ملایم اتفاق بیفتد با نفوذ جاسوسان و مزدوران با سرعت عجیبی اتفاق افتاد.

سال ۷۸ ایران رتبه اول جهان در کنترل جمعیت شد و اسرائیل رتبه آخر را پیدا کرد. آن سال دکتر مرندی وزیر بهداشت دولت هاشمی (مجری برنامه کنترل جمعیت) و بیل گیتس که سالی یک میلیارد دلار کمک سازمان ملل می‌کرد، گزینه‌های جایزه کنترل جمعیت شدند. دکتر مرندی با ۹ رای برنده جایزه جهانی کنترل جمعیت میشه و جالبه بیل گیتس فقط ۱ رای آورد.

۱۰ سال بعد، اواخر دهه ۸۰ کارشناسان متوجه شدند چه کلاه گشادی سرمان رفته است.

رهبر انقلاب از همان سال‌ها بارها درباره این بحران صحبت کردند اما هرچه جلوتر رفتیم فهمیدیم اوضاع وخیم‌تر و راه جبران سخت‌تر شده است.

دکتر مرندی سال ۹۳ گفت من احساس عذاب وجدان می‌کنم چون کار ما باعث بحران بزرگی شد.

البته این وضعیت برای همه کشورهای اسلامی اتفاق افتاده است، کشور بحرین و لبنان که وضعیت بدتری نسبت به ایران دارند. بعد از آن هم عراق و...

حالا راهکار چیست؟

کارشناسان می‌گویند تا سال ۱۴۰۵ اگر ۱۴ میلیون زایمان موفق داشته باشیم در تله نمی‌افتیم.

یعنی از ۴۱ میلیون زن ایرانی که فقط ۹ میلیون توانایی باروری دارند، اگر هر زنی که نابارور و یائسه نشده باشد، در این ۳ سال باقی مانده ۲ فرزند بیاورد، ما در تله گیر نمی‌کنیم. این وسط یک عده باید جور یک عده دیگر را هم بکشند، جهاد بکنند، پشت سر هم بچه بیاروند، سختی کار معلوم است، اما شدنی است. ما ایرانی هستیم، کارهای سخت را انجام می‌دهیم

ما ۸ سال با دست خالی در مقابل حدود ۴۰ کشور با محوریت حزب بعث عراق مقاومت کردیم و پیروز شدیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر