logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۶۸۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

مسئولان باید نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه بیشتری داشته باشند

مسئولان-باید-نسبت-به-مسائل-فرهنگی-دغدغه-بیشتری-داشته-باشند
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه بسیج هنرمندان کشور مشکلات زیادی دارد و این ناشی از وجود مشکلات در حیطه فرهنگ و هنر در کشور است گفت: مسئولان باید نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آرش زینال در مراسم گرامیداشت هفته هنر سالروز بسیج هنرمندان و سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی که در فرهنگ سرای امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه بسیج هنرمندان کشور مشکلات زیادی دارد و این ناشی از وجود مشکلات در حیطه فرهنگ و هنر در کشور است اظهار کرد: فرهنگ و هنری باید دغدغه مسئولین باشد امروز دغدغه اجرایی آن در بین مسئولین کشور کمتر احساس می‌شود. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فرهنگ در جامعه فرمودند؛ در یک کشور اقتصاد و فرهنگ مهم است و فرهنگ از اقتصاد مهمتر بوده و دلیل اصلی اهمیت آن این است که فرهنگ با روح انسان در ارتباط است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان کرد: اگر به جمله معروف آرامش و آسایش دقت کنیم در می‌یابیم که آسایش همان اقتصاد و آرامش‌ همان فرهنگ است و فرهنگ اگر تبدیل به هنر نشود دیده نخواهد شد و برای دیده شدن فرهنگ باید به هنر تبدیل شود تا به نمایش درآید.

زینال اضافه کرد: امیدواریم مسئولین واقعا با خود عهدی ببندد که برای فرهنگ و هنر مملکت خدمت کنند ما شاید مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور داشته باشیم ولی به شدت با مشکل فرهنگ مواجه هستیم.

وی افزود: مردم ایران دارای فرهنگ چند صد ساله هستند و فرهنگی که با فرهنگ اسلامی در هم آمیخته شده است مانند دو دستی که تن را به وجود آورده است که با این دو دست می‌توان دست به کارهای زیادی زد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر