logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۷۴۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه شهر ابهر:

معلم در جامعه نقش هدایت‌گری دارد

معلم-در-جامعه-نقش-هدایت‌گری-دارد
امام جمعه شهر ابهر گفت: معلم هدایتگری است که در پرتو هدایت معنوی خود، جامعه را از تباهی می‌رهاند

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در مراسم متمرکز بزرگداشت معلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگی شهرستان با تشریح و تبیین جایگاه علم در قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(علیهم السلام) گفت: تعلیم و تربیت، اساس و بنیادی است که پایداری دین و آیین بر آن استوار می‌شود و جامعه بشری از این طریق به رشد و تعالی می رسد.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: جایگاه علم و دانش بسیار برتر است و فضیلت مقام آموزش‌دهنده و معلمی که دارای علم است نیز بسیار والا خواهد بود.

امام جمعه شهر ابهر افزود: معلم هدایتگری است که در پرتو هدایت معنوی خود، جامعه را از تباهی می‌رهاند و ارشاد و نجات افراد بشر جز به دست معلمان خود ساخته، فراهم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام مرادپور با توضیح اینکه آموزش‌ و پرورش یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار در حوزه فرهنگ است، تصریح کرد: این نهاد تولیدکننده و پرورش‌دهنده منابع انسانی است لذا باید تلاش داشته باشد به معنی واقعی دانش‌آموزان را تربیت کند.

وی در پایان با آرزوی توفیق روزافزون برای معلمین، ابراز امیدواری کرد که معلمان بتوانند در راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مسئولیت‌های خودشان را به خوبی به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر