logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۵۳۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همراه با خبرنگاران تا انتخابات؛

مشارکت در انتخابات کشور را به سمت افقی روشن می‌برد

مشارکت-در-انتخابات-کشور-را-به-سمت-افقی-روشن-می‌برد
خبرنگار خبرگزاری بسیج استان زنجان گفت: دشمن به دنبال ایجاد یاس و سیاه‌نمایی اقدامات، در بین مردم است اما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب حل برخی مشکلات و پیشرفت کشور و حرکت به سمت افقی روشن می‌شود.

مریم امام‌وردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  با بیان اینکه با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری بسیاری از مردم از وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس آگاه نبوده و انتظاراتی در سطح حل مشکلات شهری را از آن‌ها دارند، گفت: اما بطور کلی وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانونگذاری، نظارت(بر تشکیل دولت نظیر رای اعتماد به وزرا، استیضاح و …)، تحقق عدالت در کشور و مبارزه با فساد واقعی در کشور است که البته در کنار همه این وظایف می‌توانند پیگیر مسائل و مشکلات کلان استان خود نیز بوده و درصدد حل مشکلات برآیند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ارتباط مداوم و موثر با مردم و افراد در حوزه انتخابیه نماینده، یکی از نقاط قوت و موفقیت نمایندگان است، افزود: همچنین دریافت نظرات و پیشنهادات کارشناسی و دلسوزانه نخبگان، کارشناسان، علما و افراد مختلف صاحب نظر و انتقاد‌پذیر بودن نمایندگان سبب موفقیت و محبوبیت آنان می‌شود. 

امام‌وردی ادامه داد: نمایندگان میبایست در حوزه کاری خود پیگیر و مطالبه‌گر باشند و در برنامه خود اعلام کنند که چه نگاهی به نظارت بر مجلس دارند و آیا قبول می‌کنند که نهادی خارج مجلس بر عملکرد آنها نظارت کند؟

وی با بیان اینکه ارتباط دوسویه مردم و نماینده باعث می‌شود تا مردم از عملکرد نماینده مدنظر آگاه شوند، افزود: این ارتباط مستمر و موثر بدون شک باعث تقویت بیشتر جایگاه اجتماعی و افزایش اعتماد مردم به نمایندگان می‌شود.

خبرنگار خبرگزاری بسیج استان زنجان در ادامه با اشاره به مشارکت حداکثری مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی و سیاه‌‌نمایی اقدامات در بین مردم است که صد البته برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی در این مسئله بی‌تاثیر نیست اما آنچه که مهم است مشارکت مردم در انتخابات سبب حل برخی مشکلات و پیشرفت کشور و حرکت به سمت افقی روشن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با تأکید بر راهبردهای چهارگانه انتخاباتی، نقش مشارکت مردم را در این چهار راهبرد برجسته دانستند.

امام‌وردی در بخشی دیگر در پاسخ به سوالی، گفت: شفافیت آراء موجب مشخص شدن مواضع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و نمایندگان مجلس می‌شود، برخی افراد در ایام تبلیغات انتخاباتی شعارهایی می‌دهند اما عملکردشان هنگامی که به مجلس راه می‌یابد، با شعارهایشان تطابق ندارد و شفافیت آراء نمایندگان این موضوعات را برای مردم روشن می‌کند.

وی افزود: اگر همه آراء و مواضع نمایندگان به صورت شفاف، ثبت و ضبط شود، مشخص می‌شود که نمایندگان مجلس از روز اول تبلیغات تا دوران نمایندگانی چه مسیری را طی کرده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر