logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۵۲۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

ایران سیطره آمریکا را به چالش کشید

ایران-سیطره-آمریکا-را-به-چالش-کشید
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه عصبانیت و حیرت دشمنان از پیشرفت‌های کشور ما نشان از عظمت و بزرگی آن است گفت: ورود قدرتمند ایران به عرصه تکنولوژی بومی تولید ماهواره با ماهواره‌بر بومی دستاورد بزرگی است که سیطره غرب و به ویژه آمریکا را به چالش کشیده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های اسن هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به اینکه مبعث قبل از آن که یک اعتقاد باشد، تفکر و اندیشه است، گفت: عقل مظهر علم و اندیشه است تا عقلانیت و معرفت الهی نباشد، جامعه الهی نخواهد بود. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کاری که امام در قالب انقلاب اسلامی انجام داد، احیای اندیشه بعثت و لزوم حاکمیت دین است، افزود: انقلاب اسلامی عزت آفرین بود؛ چون هم نوع حاکمیت آغاز عزت یا ذلت است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه و دیدار دو هزار تن از فعالان اقتصادی با ایشان؛ گفت: تأکید به حق ایشان در این بازدید و دیدار بر تقویت بخش اقتصاد و تولید خصوصی و مطالبه‌ از دولت‌ها برای بهبود فضای کسب و کار برای بخش خصوصی باید مورد توجه دولت‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: تجربه‌های شکست‌خورده مداخله‌گری دولت‌؛ مانند دو خودروساز بزرگ و سرایت آن به دیگر مونتاژکاران، و یا مداخله‌گری در بانک‌ها، ضرورت هر چه بیشتر رقابتی کردن اقتصاد با بهبود فضای کسب و کار برای بخش خصوصی در کنار واردات مدیریت شده را روشن‌تر می‌سازد. 

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خرمدره با تحلیل موانع بهبود کسب و کار تأکید کرد: عدم اجرای درست اصل 44؛ وجود ابعاد مختلف رانت در عرصه‌ تولید و توزیع؛ عدم کنترل نقدینگی و کاهش متوالی ارزش پول در زمان‌های بسیار کوتاه؛ تعدد و تعارض مراکز تصمیم‌گیری و نبود واردات مدیریت شده برای رقابتی کردن اقتصاد را از مهمترین عواملی بر شمرد که سرمایه‌گذاری در تولید را غیر اقتصادی و با ریسک همراه کرده است.

وی فزود: همچنانکه امروز طرح مولد‌سازی با فرض اجرای درست و به دور از فضای رانتی، از جمله طرح‌هایی است که روزی موجب پشیمانی و بدبینی خواهد شد. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه همچنانکه رهبر عزیزمان به حق فرمودند؛ بسیاری نه از جوانان از محرومیت‌های گذشته اطلاع ندارند و نه از پیشرفت‌های حیرت‌آور امروز نظام اسلامی؛ و این نشان از کم‌کاری در حوزه اطلاع رسانی و جهاد تبیین است. 

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های جهاد تبیین در کنار فعالیت‌های فرهنگی و دینی، اطلاع‌رسانی در حوزه پیشرفت‌های مختلف کشور است. 

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خرمدره با تبریک روز فناوری فضایی و تبیین پیامدهای پیشرفت در حوزه تکنولوژی فضا ،گفت: رشد علم، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، امنیت و سلامت و در یک کلام موجودیت یک جامعه، امروز و به ویژه آینده مبتنی برتکنولوژی فضاست. 

وی بیان کرد: غربی‌ها در این حیرت بودند که چگونه ماهواره تحقیقاتی 50 کیلوگرمی «ثریا» با «ماهواره‌بر قائم ۱۰۰» در ۳۰ دی امسال در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت!

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: آن‌ها نمی‌دانستند که در فاصله یک هفته، قرار است بار دیگر برای نخستین‌بار شاهد قرار گرفتن سه ماهواره ایرانی با «ماهواره‌بر بومی سیمرغ» با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین باشند.

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، بومی‌سازی فضا؛ اعم از تکنولوژی ماهواره و ماهواره بر است. که اخیراً چهار مورد پرتاب داشتیم؛ ماهواره «مهدا» و نانو ماهواره‌های «کیهان ۲» و «هاتف ۱» صبح روز یک‌شنبه در حالی در مدار قرار گرفتند. 

امام جمعه خرمدره اذعان کرد: سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان پرتاب ماهواره ایرانی ثریا با ماهواره‌بر قائم را محکوم کرده‌اند. این سه کشور در توضیح مدعی شده‌اند که دلیل این محکومیت مشابهات فناوری موشک ماهواره‌بر با موشک‌های دوربرد است. وی ادامه داد: این توجیه که ماهیت موشک ماهواره‌بر با موشک‌های بالستیک دوربرد یکی است، البته جزو بهانه‌های تکراری غرب برای مخالفت با برنامه فضایی جمهوری اسلامی ایران بوده و است. اخیرا نیز وزارت ارتباطات و سازمان هوافضا اعلام کردند که فضا یک ثروت خدادادی است و استفاده ایران نیز یک بهره‌مندی علمی است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خرمدره گفت: عصبانیت و حیرت دشمنان از این پیشرفت‌ها، نشان از عظمت و بزرگی آن است. ورود قدرتمند ایران به عرصه تکنولوژی بومی تولید ماهواره با ماهواره بر بومی دستاورد بزرگی است که سیطره غرب و به ویژه آمریکا را به چالش کشیده است. همچنانکه پرتاب چهار ماهواره در بازه زمانی کوتاه مدت، عرصه را برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن در برابر محور مقاومت تنگ‌ کرده و موجب سرخوردگی آنان شده است.

وی با تأکید بر اهمیت انتخابات گفت: انتخابات، نقطه عطفی برای تاریخ‌سازی و تحول و دگرگونی است؛ شناخت کاندیداها شاید آسان نباشد؛ ولی قطعاً محال نیست. معیارهایی مانند حضور کاندیداها در مجالس ترحیم و مانند آن ناشی از نگاه سطحی‌نگرانه به انتخابات است؛ که ان شاء الله مردم ایران بعد از چهل‌ و پنج سال کارورزی در عرصه انتخاب، بصیرت و درایت خود را به منصه ظهور خواهند رساند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر