logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۵۲۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

ملت ایران سرافراز در راه آرمان‌های انقلاب ایستاده است

ملت-ایران-سرافراز-در-راه-آرمان‌های-انقلاب-ایستاده-است
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید خدمات نظام و انقلاب بازگو شود، گفت: کشور ایران امروز در اوج اقتدار خود قرار دارد و ملت ایران سرافراز در راه آرمان‌های انقلاب ایستاده است با این وجود تکریم یوم‌الله پیروزی انقلاب اسلامی یادآوری و توجه به این نعمت است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی امروز در جلسه شوراي اداري استان و تجديد بيعت با آرمان‌هاي والاي بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي، ميثاق با شهدا، اظهار داشت: در دهه‌ها گذشته دنیا به دو بلوک تقسیم می‌شد، بلوک شرق با رهبری شوری و با تفکر سوسیالیستی و مارکسیستی و بلوک غرب با مدیریت آمریکا با تفکر کاپیتالیستی تقسیم شده بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: هر کشوری در زیر بلیت یکی از این ابر قدرت‌ها وجود داشت، کشورها به لحاظ حمایت‌های اقتصادی، سیاسی، لجستیکی و نظامی زیر بلیت این کشور‌ها قرار داشتند.

امام جمعه زنجان اذعان کرد: با سیاستی که داشتند سعی کردند کشورها را کوچک و تقسیم کنند تا بهتر بر روی آن‌ها مدیریت داشته باشند، در این زمان دو مسئله سیاسی و اقتصادی و لجستیکی مهم بود و این شرایط تقریبا ۷۰ سال ادامه داشت.

وی اذعان کرد: کشور ما در این تقسیم‌بندی زیر بلیط بلوک غرب قرار داشت و آمریکا و انگلیس برای کشور ما تصمیم می‌گرفتند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه تقریبا تمام حکومت‌ها در بیش از ۴ هزار سال گذشته در ایران یا سلطنتی یا موروثی و یا با جنگ بر سر کار آمده بود، گفت: تنها حکومتی که با کودتا بر سر کار آمد حکومت پهلوی بود.

وی در ادامه تصریح کرد: با رهبری امام خمینی (ره) و البته همراهی و اتحاد مردم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید: در این شرایط تصور اینکه انقلاب اسلامی در چنین برهه‌ای به پیروزی برسد در تفکرات بسیاری‌ها امکان‌پذیر نبود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تفکر جریان سومی در دنیا ایجاد شد، اذعان کرد: مردم کشورمان در راس این جریان قرار داشتند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مردم با لبیک به امام خمینی پای انقلاب آمدند، خاطر‌نشان کرد: مردم همچنان پای انقلاب و آرمان‌های انقلاب هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اقدامات و پیشرفت‌های گسترده‌‌ای که در کشور بعد از انقلاب انجام گرفته است، گفت: با اینکه مشکلاتی هم وجود داشته اما سیر پیشرفت‌ها گسترده‌تر و چشمگیر‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه باید خدمات نظام و انقلاب بازگو شود یاداور شد: کشور ایران امروز در اوج اقتدار خود قرار دارد و ملت ایران سرافراز در راه آرمان‌های انقلاب ایستاده است با این وجود تکریم یوم‌الله پیروزی انقلاب اسلامی یاداوری و توجه به این نعمت است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر