logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۵۲۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

عامل تخریب کاندیداها در فضای مجازی به دستگاه قضا معرفی شد

عامل-تخریب-کاندیداها-در-فضای-مجازی-به-دستگاه-قضا-معرفی-شد
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه در فضای مجازی برخی کاندید‌اها در حال تخریب توسط عده دیگر هستند، گفت: یک پرونده در دادسرا تشکیل شده و شاکی خصوصی وجود دارد و دستگاه قضا در این باره تعیین کننده خواهد بود.

ابوالفضل رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه تبلیغات داوطلبان در زمان فعلی که هنوز زمان تبلیغات رسمی آغاز نشده، کاملا ممنوع است، اظهار داشت: نهادهایی برای بررسی، مستند‌سازی و پیگیری این تخلفات تعیین شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها تخلفات را به هیأت بررسی تبلیغات استانی که امسال برای اولین بار تشکیل شده است، گزارش و به تبلیغات زودتر از موعد، تخلفات دیگر و مواردی از این دست رسیدگی می‌کنند، گفت: تبلیغات زودهنگام داوطلبان در حالت کلی جرم است،‌ با این حال برخی از کاندیدا در این روزها اقدام به تبلیغات غیرقانونی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: یکی از کاندیدا که تبلیغات بیش از حدی در این روزها دارد، مقرر شد تا صلاحیت این فرد دوباره مورد بازنگری در شورای نگهبان قرار گیرد با این شرایط احتمال رد وی دور از انتظار نیست و طبق قانون این اختیار وجود دارد.

وی در خصوص این موضوع که در فضای مجازی برخی کاندید‌اها در حال تخریب توسط عده دیگر و حتی رقبا هستند، گفت: یک پرونده در دادسرا تشکیل شده است و شاکی خصوصی وجود دارد.

رفیعی بیان کرد: افرادی که اقدام به تخریب کرده بودند شناسایی و دستگاه قضا در این باره تعیین کننده خواهد بود.

رفیعی تاکید کرد:‌ در صورت وجود موارد و مصادیقی از جرم و تخلف، باید همه کمک کنند تا برای رعایت قانون و عدالت با تبلیغات زودهنگام برخورد شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در ادامه گفت: در جدیدترین تایید صلاحیت‌ها ۸ نفر از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان تایید شدند.

به گفته دکتر رفیعی؛ از این تعداد شش نفر مربوط به حوزه انتخابیه زنجان _ طارم و دو نفر مربوط به حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: در حال حاضر تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس از استان به ۲۴۷ نفر رسیده لذا باتوجه به تعداد پنج کرسی‌ نمایندگی استان، به طور میانگین به ازای هر کرسی ۴۹ نفر رقابت خواهند کرد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: روند بررسی صلاحیت‌ها تا ۱۹ بهمن ادامه دارد و احتمال افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده وجود دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر