logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۵۰۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

99 درصد شبکه گازرسانی زنجان نشت‌یابی شد

99-درصد-شبکه-گازرسانی-زنجان-نشت‌یابی-شد
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: 99 درصد از شبکه گازرسانی استان زنجان بازرسی و نشت‌یابی شده و مابقی بازرسی‌ها تا پایان سال انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی، شرکت گاز استان زنجان، رحیم سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه در استان زنجان 7 هزارو 900 کیلومتر شبکه گازرسانی ایجاد شده است، اظهار کرد: با همت کارکنان و پیمانکاران فعال، گاز زنجان 99 درصد از شبکه گازرسانی استان زنجان بازرسی و نشت‌یابی شده و مابقی بازرسی‌ها تا پایان سال انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی را یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند، بازرسی‌ها عنوان کرد و افزود: نشت‌یابی و انجام بازرسی‌ها باعث افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از خطرات احتمالی، کاهش هدررفت گاز و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شده و تاثیر بسزایی در حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی دارد.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه طرح نشت‌یابی در راستای بهره‌برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌ها با استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران اجرا می‌شود تصریح کرد: در سال‌جاری انشعاب 191 هزارو 727 از مشترکین گاز استان زنجان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها در شبکه گازرسانی و پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: در این مدت 739 ایستگاه نشت‌یابی و 281 ایستگاه نیز در استان زنجان ضخامت‌سنجی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، خاطر‌‌‌نشان کرد: با توجه اهمیت نگهداری و مراقبت از تأسیسات گاز به ویژه تأسیسات مدفون؛ انجام بازرسی‌های مداوم و مستمراز تاسیسات گاز یک امر اجتناب‌ناپذیر و ضروری است قبل از پایان سال جاری بازرسی‌ها از تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی استان به طور 100درصد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر