logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۴۸۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

ماه رجب بزرگترین فضیلت الهی برای بشر است

ماه-رجب-بزرگترین-فضیلت-الهی-برای-بشر-است
استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان با بیان اینکه اگر قرار باشد برای ورود به ماه مبارک رمضان مقدماتی در نظر گرفته شود انسان باید با قلبی آماده وارد این ماه شود گفت: ماه رجب بزرگترین فضیلت الهی برای بشر است.

حجت‌الاسلام عنایت الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه ماه رجب یا به عبارتی رجب المرجب از جمله ماه‌های قمری در سال است که در فضیلت‌های این ماه در روایت‌های بسیار از معصومین بارها آمده است و در معرفی ماه رجب پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ ماه رجب ماه خداست، ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه مردم و امت من است و ماه رجب ماه ریزش گناهان است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در این ماه توصیه به بحث استغفار بیشتر شده است و زمینه های بسیاری در اولین شب جمله ماه رجب لیله الرغایب است و در کتاب‌هایی مانند مفاتیح اعمال زیاد دارد.

استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان عنوان کرد: اگر قرار باشد برای ورود به ماه مبارک رمضان مقدماتی در نظر گرفته شود انسان باید با قلبی آماده وارد این ماه شود و باید نگاه کنیم ببینیم که خداوند چه مقدماتی را برای این ماه تدارک دیده است.

حجت الاسلام شامی ابراز کرد: اولا این ماه، «ضیافت الله» و مهمانی خدا نام گرفته و زمانی که ضیافت الله مطرح است، همه آن چه در این ماه شکل می گیرد، متاثر از این عنوان است. هر چیزی نیز به عنوان مقدمات ماه رمضان باید مشخص شود، مقدماتی در راستای ضیافت و مهمانی پروردگار است.

وی گفت: ایام اعتکاف نیز در این ماه قرار دارد و 13، 14 و 15 ماه رجب است که در این سه روز مومنان به پالایش روح بپردازند و از مادیات چشم پوشی کنند و ارتباط را با دنیای مادی قطع کنند.

استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان تاکید کرد: خروج از مسجد در زمان اعتکاف حرام است و مومنان نسبت به این امر باید حساس باشند و ریسمان الهی که در روایات آمده است همان تمسک به خداوند است که بارها بیان شده است.

حجت الاسلام شامی گفت: رَجَب یا رَجَب المُرَجَّب رجب به معنای بزرگ داشتن و عظیم شمردن است. ماه رجب به معنای ماهی است که بزرگ و محترم شمرده می‌شود. به نقل منابع لغوی، عرب از دوران پیش از اسلام این ماه را بزرگ می‌داشته و از جنگ در آن پرهیز می‌کرده است. مُرَجَّب هم به معنای بزرگ داشته شده است. بر انجام حج عمره، روزه و عبادت در این ماه تأکید شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر