logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۴۵۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

واردات بیش از 419 میلیون دلاری کالا از مبادی گمرکی استان زنجان

واردات-بیش-از-419-میلیون-دلاری-کالا-از-مبادی-گمرکی-استان-زنجان-
مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه سه کشور اول طرف صادرات به ترتیب عبارتند از ترکیه، عراق و امارات است گفت: واردات قطعی از گمرک به استان زنجان بیش از 419 میلیون دلار است.

زین العابدین گنج خانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه عملکرد 9 ماهه اداره کل گمرک استان زنجان  واردات موقت حدود 233 هزار تن به ارزش بیش از 66 میلیون دلار که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 2 درصد کاهش و از نظر وزن 9 درصد افزایش دارد گفت: واردات قطعی به استان بیش از 419 میلیون دلار به وزن بیش از  174 هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 11 درصد و از نظر وزن 2 درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: واردات کل به استان حدود 486 میلیون دلار به وزن حدود 407 هزار تن که 9 درصد از لحاظ ارزش و 6 درصد از لحاظ وزن افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: صادرات از گمرک به استان حدود  181 هزار تن کالا به ارزش حدود 365 میلیون دلار که به لحاظ ارزش حدود 21 درصد  و از نظر وزن 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

گنج خانلو ابراز کرد: از نظر ارزش صادرات، شمش روی با حدود 58 درصد، ترانسفورماتور حدود 16 درصد، پروفیل و مقاطع فلزی حدود 10 درصد به ترتیب رتبه اول تا سوم را دارند و سه کشور اول طرف صادرات به ترتیب عبارتند از ترکیه، عراق و امارات است.

وی عنوان کرد: از نظر ارزش واردات قطعی، انواع خمیر کاغذ 16 درصد، ماشین آلات 15 درصد، ورق هسته 11 درصد به ترتیب در رتبه اول تا سوم قرار دارند. و سه کشور مبدأ واردات به گمرک استان به ترتیب عبارتند از ترکیه، امارات و سوئیس است.

مدیرکل گمرک استان زنجان افزود: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و مساعدت در ترخیص ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز، تسهیلات ترخیص درصدی ارائه شده و برای کمک در تامین نقدینگی بجای واریز نقدی حقوق ورودی، ضمانت نامه بانکی جایگزین شده است.

گنج خانلو تاکید کرد: همچنین آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با فعالان تجاری و صنعتی از طریق اتاق محترم بازرگانی و سایر نهادهای مرتبط به ذینفعان اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: در بخش صادرات نیز تسهیلاتی مانند ارزیابی روی کامیون، ارزیابی در محل واحد تولیدی، بدون نیاز به ورود به  داخل گمرک، ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر