logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۳۹۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
اعضای بهارستان به شهید مدرس تأسی کنند؛

جای خالی مدرس در مجلس

جای-خالی-مدرس-در-مجلس
اسمش مترادف است با مبارزه، مبارزه‌ای خستگی‌ناپذیر با ظلم؛ چه از سوی استبداد باشد و چه استعمار.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» 10 آذر در تقویم کشورمان که سالروز شهادت سید حسن مدرس است به نام روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید

آیت‌الله سید حسن مدرس از جمله فقها و عالمانی است که در عمر پر برکت خود علاوه بر دیانت، به سیاست نیز به معنای تام و تمام پرداخته و ایشان نماد واقعی نمایندگی مردم در پیگیری مشکلات خلق الله و مبارزه با استبداد و استعمار است.

شخصیت شهید مدرس الگوی نمایندگان مجلس است و افکار عمومی وکلای ملت را با شخصیت شهید مدرس محک می‌زنند و اگر فردی نمره قبولی دریافت نکند ضمن ضربه به خود به جایگاه نمایندگی مردم در مجلس نیز آسیب زده است.

قطعا سفره‌های رنگین و چرب در مسیر نمایندگی مجلس بارها باز شده است ولی آنکه نشستن با فقرا و حضور در چادرها و روستاها را بر کاخ نشینی و سفرهای تجملاتی ترجیح می‌دهد در قلب مردم جای می‌گیرد و مردم برای دیدار با او صف می‌بندند تا هم کلام او شوند.

نماینده مجلسی که نطقش لرزه بر تن استعمار و عناصر نفوذی داخلی و خارجی بیندازد توانسته به وظایف نمایندگی مردم عمل کند. با این حال نمایندگان مجلس را همواره با شهید مدرس محک می‌زنند؛ اگر آنها در وظایف خود کوتاهی کنند در حق شهید مدرس کوتاهی می‌شود؛ اگر نمایندگان در مسیر مدرس گام بردارند قطعا به سبد خانه ملت افزوده خواهد شد.

مدرس به معنای واقعی نماد نمایندگی مجلس و مردم هستند

در این راستا ولی‌الله رحیمی دبیر ستاد انتخابات استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا اظهار داشت: آیت‌الله مدرس به معنای واقعی نماد نمایندگی مجلس و مردم هستند. ایشان از قانون، مردم و محروم دفاع کردند.

وی با بیان اینکه نام ایشان در تاریخ ماندگار شد، افزود: ایشان در زمان خود به معنای واقعی به وظیفه ذاتی نمایندگی خود عمل کرده است، تحت تاثیر جو و جریان‌ها قرار نگرفته است، در مقابل زورگویان ایستاده، عدالت را رعایت کرده و آنچه که برای اسلام و دین بوده اصرار کرده و نام ایشان جاودان شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: آیت‌الله مدرس نماد نماینده اصلح، نماد تقوا، نماد یک نماینده خوب است و سالروز شهادت ایشان به روز مجلس نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه قانون مداری و عدالت‌محوری شهید آیت‌الله مدرس باید به عنوان الگو برای نمایندگان قرار گیرد، گفت: ایشان طرفدار محروم بودند، به روز بوده و بصیریت داشتند؛ شاید در زمان ایشان عده‌ای همتراز ایشان بودند اما بصیریت شهید را نداشتند.

در این راستا موج‌رسا با چند تن از کاندید‌های نمایندگی مجلس به مصاحبه پرداخت که به دلیل برخی محدودیت‌ها امکان ارائه نام کاندیدها میسر نیست. اما بخشی از مصاحبه با این افراد که به ارائه نقطه نظرات در خصوص شهید مدرس پرداخته‌اند از منظر مخاطبان می‌گذرد.

مدرس از حق حمایت می‌کرد

آقای "م. ا" کاندید انتخابات از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان اینکه شهید مدرس یکی از نمایندگان تراز ملت ایران و یک فرد متدین و حق‌گو بودند، اظهار داشت: ایشان از حقیقت دفاع می‌کرد و در خفان رضاخانی توانست حرف ملت ایران را در مجلس شورای ملی زمان خود با وجود مخالفت‌ها و فشار‌های شدید بیان کند و با تمام قوا از حق و حقوق ملت ایران دفاع کند.

وی افزود: یکی از بارزترین ویژگی‌های شهید مدرس این بود که از گفتن حق هیچ ترسی نداشتند و یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی بودند.

این کاندید انتخابات بیان کرد: شهید مدرس به عنوان یک الگو برای تمام تاریخ هستند و امام خمینی نیز فرمودند مجلس باید در تراز افرادی باشد که در تراز شهید آیت‌الله مدرس باشد‌.

وی بیان کرد: ایشان یک نماد برای بقیه نمایندگان بود و نمایندگان نیز باید با تاثیر گرفتن از ایشان از حق و حقوق مردم دفاع و حق را در هر شرایطی به زبان بیاورند.

مردمی بودن ویژگی بارز شهید مدرس بود

آقای "ر. ر" کاندید انتخابات از حوزه انتخابیه زنجان، با اشاره به شخصیت شهید سید حسن مدرس گفت: آیت‌الله سید حسن مدرس از روحانیان برجسته و رجال سیاسی صاحب نام اصفهان و از طرفداران مشروطه‌خواهی مشروعه بود که پس از پایان دوران استبداد صغیر( 1288) و در جریان تشکیل مجلس شورای ملی دوره دوم به عنوان یکی از پنج عضو از علماء ناظر بر مصوبات مجلس انتخاب شد.

وی افزود: شهید مدرس همچنین از دوره سوم تا دوره ششم برای چهار دوره، نماینده مردم تهران در مجلس شورای ملی و از مبارزان علیه بیگانگان بود و در زمان جنگ جهانی اول، با وجود به اصطلاح قوای نظامی، به خاطر بی‌عرضه‌گی شاه، کمیته دفاع ملی را برای حراست از تمامیت ارضی تشکیل داد.

 کاندید حوزه انتخابیه زنجان خاطر نشان کرد: شهید آیت الله مدرس که مخالف ظلم، استبداد، خود کامگی و اقدامات ضد دینی شاه بود پس از کودتای 3 اسفند 1299 توسط رضاخان تبعید شد و در نهایت در ۱۰ آذر ۱۳۱۶ توسط عمال رضا شاه به شهادت رسید.

وی گفت: تدین، شجاعت، آگاهی، قاطعیت، ضدیت با سلطه اجانب بیگانه، مردمی بودن، حامی تمامیت ارضی و دفاع از شعائر و احکام اسلام از ویژگی‌ها و خصوصیات بازر شهید آیت الله سید حسن مدرس بود با اینکه مجلس شورای ملی به جهت نظام شاهنشاهی و نفوذ شخص شاه، مجلس مردمی نبود اما نماینده‌ای چون شهید مدرس در تراز یک نماینده مردمی در مجلس بود که می‌مایست الگوی نمایندگان باشد.

وی همچنین با بیان جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع قانونگذاری و نظارت در امور اجرایی کشور افزود: به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی در مجلس به عنوان عصاره ملت، باید متفکرینی باشند که مسائلی که مایحتاج ملت و کشور است بررسی و در باره آن تصمیم اتخاذ شود.

به گفته وی در یازده دوره مجلس شورای اسلامی، که با فرازو فرود های پیش آمده در فضای سیاسی کشور متاثر بود، برخی دوره‌ها به جهت ورود ناکارآمد‌ها و بعضا صرف سیاسی شدن این نهاد ، مجلس نتوانست انتظارات مردم را بر آورده کند ودر برخی دوره‌ها هم عملکرد خوبی داشته است اما مطلوب نیست.

شهید مدرس نمونه کامل و جامع نماینده تراز جمهوری اسلامی هستند

آقای "م.ب" کاندید انتخابات از حوزه انتخابیه خدابنده با اشاره به اینکه روز مجلس هم مثل سایر روزها برای نشان دادن یک الگوی جامع، کامل و نشان دادن یک نماینده تراز جمهوری اسلامی تعیین شده است، گفت: شهید مدرس واقعا نمونه کامل و جامع نماینده تراز جمهوری اسلامی هستند که روز شهادت این شهید بزرگوار را روز مجلس گذاشته اند که ۱۰ آذر است‌.

وی با اشاره به خصوصیت عمده شهید مدرس به فرموده مقام معظم رهبری گفت: هیچ عامل ارعاب، تهدید، تطمیع و فریبگری در ایشان اثر نمی‌کرد، و همین ویژگی‌ها عامل ماندگاری و الگو شدن شهید مدرس شد.

آیت‌الله مدرس الگوی سایر نمایندگان است

آقای "خ. آ. ا" کاندید انتخابات از حوزه انتخابیه زنجان با تبریک هفته بسیج و تسلیت ایام شهادت سرور زنان عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اظهار داشت: مرحوم امام راحل می‌فرمایند؛ مجلس عصاره فضائل ملت است. همچنین فرموده‌اند؛ سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید. به همین علت مجلس شورای اسلامی در تیرماه ۱۳۷۲ با تصویب ماده واحده‌ای ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس را بعنوان روز مجلس نامگذاری کرده است. 

وی افزود: هدف از این نامگذاری معرفی مرحوم شهید مدرس بعنوان نماد نماینده مردمی و انقلابی و ظلم ستیز و الگویی برای سایر نمایندگان بوده است.

کاندید انتخابات از حوزه انتخابیه زنجان، گفت: بهترین توصیف را برای علت برجسته بودن شخصیت شهید مدرس، رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ "مجلس باید مجلسی باشد که مقابل زورگویی‌ها، زیاده خواهی‌ها، ارعاب و تطمیع قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود، امام خمینی ره بارها اسم مدرس را آوردند. اما خصوصیت مدرس چه بود؟

وی با اشاره به برجسته‌ترین خصوصیت شهید مدرس این بود که هیچ عامل ارعاب، تهدید، تطمیع و فریبکاری در ایشان اثر نمی‌کرد. حتی همان هنگامی که علی الظاهر فضا را ضد او متشنج کرده بودند، بطوریکه علیه ایشان شعار می‌دادند، وی ایستاد و حرف خود را زد. این یک خصوصیت نماینده خوب در مجلس است. کاندید انتخابات از حوزه انتخابیه زنجان با بیان اینکه مدرس نفوذ ناپذیر بود و در مقابل زورگویان می‌ایستاد، گفت: مدرس مرد مبارزه با رژیم فاسد پهلوی بود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر