logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۲۱۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در قانون جدید انتخابات؛

وعده‌های انتخاباتی کاندید‌ها رصد می‌شود

وعده‌های-انتخاباتی-کاندید‌ها-رصد-می‌شود
دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: گاها کاندید‌ها قول‌هایی را به مردم می‌دهند که در حیطه وظیفه آن‌ها نیست، اما در این دوره از انتخابات؛ در قانون دیده شده است تا وعده‌های کاندیدها مورد رصد قرار گیرند.

ولی‌الله رحیمی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در خصوص علت اضافه نشدن کرسی‌های جدید نمایندگی مجلس به استان زنجان اظهار داشت: اضافه شدن تعداد کرسی‌های جدید مجلس بر اساس ترکیب جمعیتی انجام می‌شود و بر اساس همان آمار تعداد نمایندگان در استان‌ها کم یا زیاد می‌شود با این شرایط حد نصاب جمعیتی که باید در استان زنجان، وجود داشت تا نماینده‌ای به استان اضافه شود؛ را شامل نشد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طرح لازم در خصوص اضافه شدن کرسی جدید نمایندگی به استان ارائه شد، اما به نتیجه نرسید.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان در پاسخ به این سوال که گاها نمایندگانی که مسئولیت دو یا چند حوزه انتخابیه را با هم دارند توجه چندانی به همه حوزه‌های زیر مجموعه به لحاظ حل مسائل ندارند؟ گفت: این موضوع را چندان قبول ندارم با این حال نمایندگان اغلب مشکلات را به صورت استانی حل می‌کنند هر چند هر نماینده به حوزه انتخابیه خود نگاه خاصی دارد اما در حالت کلی اگر موضوعی باشد در مجمع نمایندگان مطرح شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص تبلیغات، هزینه آن و بحث نظارت بر تبلیغات انتخابات؛ گفت: در این دوره از انتخابات تبلیغات نظام‌مندتر از دوره‌های گذشته خواهد بود و در عمل نیز اجرایی خواهد شد.

رحیمی در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان حضور مسئولان کشوری در استان را نتیجه رایزنی‌های خود می‌دانند آیا این نمودی از یک تبلیغ برای فرد مدعی است یا خیر؟ گفت: زمانی که مقامی به استان سفر می‌کند نتیجه همکاری جمعی است و نمی‌توان ادعای شخصی، بر این موضوع داشت. هر چند اگر پروژه‌ها آماده بود می‌توان از توان و نفوذ نماینده استفاده کرد بنابراین نمایندگان در این خصوص کمک کار و همراه هستند.

وی با بیان اینکه از تعامل با نمایندگان باید استفاده کرد و تا حال حاضر نیز استفاده کردیم، خاطر‌نشان کرد: فعلا به مرحله ممنوعیت تبلیغاتی نرسیده‌ایم و باید از هیئت نظارت جویا شد که آیا موضوع مذکور تبلیغ بوده است یا خیر!

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان پیرامون این موضوع که داوطلبان نمایندگی گاها قول‌هایی را به مردم می‌دهند که بعد از انتخاب شدن به عنوان نماینده این وعده‌ها را عملی نمی‌کنند، در این دوره از انتخابات چه گونه بر این امور رسیدگی خواهد شد؟ گفت: بله این موضوع کاملا مشهود است و گاها نمایندگان قول‌هایی را به مردم می‌دهند که در حیطه وظیفه آن‌ها نیست، اما در این دوره از انتخابات؛ در قانون دیده شده تا وعده‌های کاندیدها مورد رصد قرار گیرند. با این وجود کاندید‌ها توجیه خواهند شد که در چهارچوب وظایف خود با مردم صحبت کرده و قول دهند.

وی در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی تخلفات صورت گرفته و گزارش دهی آن نیز اذعان کرد: اصل رسیدگی به تخلفات نامزد‌ها، هیئت‌های نظارت هستند اما مردم به هیئت‌های اجرایی نیز می‌توانند مراجعه کنند و تخلفات را گزارش دهند.

رحیمی با تاکید بر اینکه در انتخابات تخلف نمی‌شود و اگر هم انجام شود تاثیرگذار نیست گفت: تقریبا محال است که تخلفی در انتخابات مطرح شود و هیچ گاه خودمان را در این راستا مدیون دیگران نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر