logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۳۸۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان زنجان

افزایش-۱۵-درصدی-جوجه‌ریزی-در-مرغداری‌های-استان-زنجان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری تا انتهای آبان ماه ۲۰ میلیون ۲۶۰ قطعه جوجه‌ریزی در استان اتفاق است، گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد دارد.

محمد‌علی صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در آبان ماه سال جاری ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه امسال در مرداد ماه جاری نیز ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بود، افزود: در طول سال‌های گذشته تا این میزان در طول ماه جوجه‌ریزی انجام نشده بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تولید بیش از نیاز استان است، گفت: این حجم تولید با تلاش مرغدران رخ داده است، با این حا از بابت تامین مرغ هیچ مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه تمهید اصلی برای تامین مرغ برای دی و بهمن ماه در حال انجام است، تصریح کرد: مرغ در ایام پایانی سال و ماه رمضان به اندازه کافی وجود خواهد داشت و مشکلی نخواهد بود.

صادقی با اشاره اینکه میانگین مصرف مرغ کامل در استان ۵۵ تن در روز است، گفت: میزان کشتار روزانه ۱۳۰ تا ۱۵۰ تن است و مازاد نیز در استان قطعه‌بندی و وارد بازار می‌شود و همچنین بخشی از مازاد تولید به صورت مرغ کامل به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در سال جاری تا انتهای آبان ماه ۲۰ میلیون ۲۶۰ قطعه جوجه‌ریزی اتفاق است، گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دارای کم‌ترین قیمت مرغ در بین استان‌های همجوار است، اذعان کرد: قیمت مرغ در حال حاضر برای مصرف کننده در استان ۷۷ هزار تومان است در صورتی که در سایر استان‌ها ۸۰ هزار تومان بوده و گاها حتی به ۹۰ هزار تومان هم رسیده است.

وی بیان کرد: بزرگترین حسن جوجه‌ریزی که مردم نیز از آن منتفع شده‌اند کاهش قیمت نسبت به استان‌های دیگر است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر