logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۳۷۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس مسائل فرهنگی:

تمام کسانی که دل در گرو این انقلاب دارند، بسیجی هستند

تمام-کسانی-که-دل-در-گرو-این-انقلاب-دارند،-بسیجی-هستند
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: تمام کسانی که دل در گرو این انقلاب دارند، بسیجی هستند و هدف از برگزاری هفته بسیج معرفی بسیج و خدمات بسیج به مردم است.

مصطفی دودانگه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن تبریک فرا رسیدن هفته‌ بسیج گفت: هفته‌ بسیج نمایه‌ای از تلاش، مجاهدت و اقدامات بسیجیان در حوزه‌ خدمت‌رسانی به مردم است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تمام کسانی که دل در گرو این انقلاب دارند، بسیجی هستند و هدف از برگزاری هفته بسیج معرفی بسیج و خدمات بسیج به مردم است، گفت:  بسیج به عنوان مجموعه‌‌ای مردم‌‌نهاد به صورت آتش به اختیار، خودجوش و مردمی برای رفع مشکلات کشور و پای کار آوردن مردم و سپردن سازوکار اداره کشور به مردم پیش‌‌قدم بوده است.

دودانگه با اشاره به سالروز تشکیل رسمی بسیج مستضعفان با فرمان امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ گفت: این نیروی اجتماعی، امنیتی و خدمت‌رسان در عرصه‌های مختلف که منشأ خیر و برکت برای جامعه است، امروز نه تنها در درون میهن اسلامی بلکه فراتر از مرزها نقش‌آفرینی می‌کند.

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه بسیج جوهره مردمی بودن است و به عنوان یک نیروی انقلابی، فرمول گذر انقلاب از سختی‌ها است، خاطرنشان کرد: بسیج میدان رشد سرزمین انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بسیج پاره تن ملت، از بطن ملت و برای ملت است و لذا رضایت خدا و مردم را توأمان مدنظر دارد و با این فرهنگ و روحیه برای خدمت‌رسانی به مردم و کشور همواره پیش‌قدم می‌شود.

وی بیان داشت: برنامه‌های هفته مبارک بسیج امسال در شرایطی برگزار می‌شود که در قسمتی از جهان اسلام شاهد تقابل جبهه حق و باطل و تقابل اسلام و کفر با متجاوزان عالم و امریکایی‌ها هستیم که در سابقه ۲۵۰ ساله تاریخ خود بیش از ۲۳۰ سال آن را جنگ، شرارت، خونریزی و تجاوز به حقوق دیگران شامل می‌شود. در کنار بعضی از قدرت‌های دیگر اروپایی، توسط اروپا، انگلیس، آلمان و فرانسه تلاش کردند رژیم در حال فروپاشی صهیونیستی را از یک معرکه هولناک نجات بدهند. عملیات طوفان الاقصی به تعبیر رهبر معظم انقلاب شکست غیرقابل ترمیمی را بر گرده رژیم صهیونیستی گذاشت. 

دودانگه تصریح کرد: مقاومت مردم غزه و پایمردی ساکنان غزه اعم از کودکان، زنان و مردم سرزمین فلسطین شکست دیگری بود که بر این رژیم منحوس وارد کرد. فلسطینیان عزیز توانستند یک پیروزی دیگری را کسب کنند. آن‌ها فکر کردند با این حملات، وحشی‌گری‌ها و شهادت گسترده که برای کودکان معصوم و زنان مقاوم غزه رقم خورده، کمر مقاومت را سست می‌کنند و می‌شکند.

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: در دفاع از مردم مظلوم غزه و حذف غده سرطانی صهیونیزم از منطقه، جان برکف منتظر یک اشارت ولی امر مسلمین جهان هستیم و تا زمانی که چنین توفیقی نصیب‌مان نشده از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهیم کرد و به منظور تبیین حقایق غزه، چهره واقعی غرب و صهیونیزم و دفاع از تفکر مقاومت از هیچ فرصتی مانند کلاس و دانشگاه، مجامع علمی و فرهنگی، مساجد و تریبون های عمومی، فضای رسانه ای و مجازی دریغ نکرده و به رسالت خویش در راستای تحقق فریضه جهاد تبیین عمل می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: امروز در فضایی که مستکبران عالم، از همه خط قرمزهای ارزش های الهی و کرامت انسانی به ویژه علیه مردم مظلوم فلسطین عبور کردند و رژیم کودک‌کُش صهیونیستی با حمایت شیطان بزرگ و اذناب آن، نسل‌کشی را پیشه این روزهای خود ساخته، نعمت وجود بسیج بیش از هر زمان دیگری، پررنگ و مایه نگرانی جهانخواران دشمن بشریت، شده است.

دودانگه ابراز کرد: معمار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بیش از ۴ دهه پیش، می‌دانستند که روزی بسیج، بازوی بزرگ و ورزیده حق طلبان عالم در برابر تمامیت باطل و جلوه‌های آن خواهد بود و به همین دلیل است که فرمودند؛ «این بزرگترین ساده‌اندیشی است که چه در جنگ و چه در صلح تصور کنیم جهانخواران و خصوصاً آمریکا از عناد با اسلام عزیز دست برداشتند» و در جایی دیگر می فرمایند؛ «در هنگامه خطر، ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن، آمادگی لازم رزمی داشته باشد».

وی گفت: در کنار آمادگی‌های رزمی در دفاع از تمامیت کشور، در عرصه‌های مختلف از علم، فناوری و جهاد دانش‌بنیانی گرفته تا محرومیت‌زدایی و کارآفرینی و سازندگی و نیز از امدادرسانی ایثارگرانه و داوطلبانه در بلایا اعم از سیل و زلزله تا تقدیم جان‌های عزیز در مبارزه با بیماری‌های مرگبار مانند کرونا، این رویکرد و روحیه در بسیجیان جهادی و بابصیرت، تاریخ‌ساز، ماندگار و تغییردهنده معادلات داخلی و بین‌المللی به ویژه با مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی و گام دوم انقلاب اسلامی است. این ترجمه عینی و عملی فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری است که «بسیج مظهر عشق و ایمان و آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل، برای سربلند کردن کشور و ملت است.»

دودانگه افزود: اگر امروز شهید عزیزمان و سیدالشهدا مقاومت حاج قاسم سلیمانی در دنیا به عنوان یک نماد معرفی می‌شود به این دلیل است که وی نماد بسیج جهان اسلام است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر