logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۳۷۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شهرداری به دنبال راهکار پرداخت هزینه سرویس مدارس معلولان است

شهرداری-به-دنبال-راهکار-پرداخت-هزینه-سرویس-مدارس-معلولان-است
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه شهرداری نمی‌تواند هیچ کمی به نهاد‌های دولتی کند، گفت: در صورت امکان کمک خود را به سازمان دانش‌آموزی ارائه خواهیم داد تا هزینه سرویس از این طریق به دانش‌آموزان معلول پرداخت شود.

مجید ناصحی مقدم در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: طبق قانون باید به معلولان سرویس مدرسه ارائه داده شود اما با توجه به شرایطی که معلولان دارند و در سطح شهر پراکنده هستند امکان ارائه یک یا دو اتوبوس برای سرویس‌دهی نیست.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به دلیل وجود مشکلات به دنبال راهکار قانونی برای این موضوع هستیم؛ به دلیل اینکه آموزش و پرورش جزئی از بدنه دولت است، امکان پرداخت هزینه سرویس به این سازمان نیست باید از طریق راهکاری دیگر این امر انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه شهرداری نمی‌تواند هیچ کمی به نهاد‌های دولتی کند، گفت: در حال بررسی هستیم که در صورت امکان کمک خود را به سازمان دانش‌آموزی نماییم و هزینه از این طریق پرداخت شود.

وی با بیان اینکه قوانینی وجود دارد که با واقعیت‌های جامعه هم‌خوانی ندارد، تصریح کرد: ما می‌توانیم سرویس ارایه دهیم اما مشکل برطرف نخواهد شد.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه تامین سرویس مدارس دانش‌آموزان با نیاز ویژه باید چند ماه قبل انجام می‌شد، اذعان کرد: بهترین کار این است که کمک هزینه ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان پرداخت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه معابر شهر زنجان برای معلولان مناسب نیست، تصریح کرد: حداقل در مکان‌های عمومی باید معابر برای معلولان اصلاح شوند با این حال گاها کمک‌هایی نیز انجام می‌شود اما متاسفانه در فرمانداری گیر می‌کند در یک مثال ۲.۵ میلیارد تومان برای بازسازی استخر هیئات جانبازان و معلولان در نظر گرفته شد اما به علت اینکه این واحد تحت تملک دولت است از فرمانداری رد شد!

وی با بیان اینکه شهرداری وظیفه قانونی کمک به معلولان و جانبازان را دارد گفت: همه دستگاه‌ها باید در این راه همت کنند و از ارائه خدمات به معلولان دریغ نکنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر