logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۳۶۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یک سد و یک شهر؛

در بسته سد تهم به روی صنایع زنجان

در-بسته-سد-تهم-به-روی-صنایع-زنجان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه آب سد تهم فقط برای شرب آب مردم شهر زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد هر گونه اختصاص آب از این سد به صنایع خصوصا راشا کاسپین را رد کرد.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: آب سد تهم فقط برای شرب آب مردم شهر زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر گونه اختصاص آب از این سد به صنایع خصوصا راشا کاسپین را رد می‌کنم.

وی افزود: آب مورد استفاده راشاکاسپین از طریق چاه و همچنین تا حدودی از طریق پساب تامین می‌شود و هیچ گونه‌استفاده‌ای از آب سد تهم از طریق این کارخانه نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تنها میزان مشخصی که وزارت نیرو اعلام کرده است حقابه به مزارع پایین دست سد اختصاص داده می‌شود.

وی همچنین در خصوص فنس اطراف سد تهم که در برخی نقاط دچار تخریب شده و از بین رفته است نیز، یادآور شد: فنس‌کشی به صورت کاملا انجام نشده بود و بعصا نیز مورد سرقت قرار گرفت، اما دادستانی و بازرسی ورود یافته و تلاش می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم با فنس دیگر همچون دیوارهای بتنی جایگزین کنیم.

سد تهم مهم‌ترین منبع تامین کننده آب شرب شهر زنجان است که این روز‌ها به دلیل بارش‌ کم باران ذخیره حجم آب آن کاهش یافته است و نگرانی از بابت تامین آب شرب شهر؛ چندین برابر شده است. 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر