logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۳۵۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان خبر داد:

تایید صلاحیت ۲۳۹ نفر از حوزه‌های انتخابیه استان توسط هیئات‌های اجرایی

تایید-صلاحیت-۲۳۹-نفر-از-حوزه‌های-انتخابیه-استان-توسط-هیئات‌های-اجرایی-
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به پایان روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ابلاغ نتایج بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان از دیروز آغاز و امروز به اتمام می رسد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه از ۳۷۴ داوطلبی که از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان ثبت نام خود را قطعی کرده و پرونده آنها در هیئات‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته، ۲۳۹ نفر در این مرحله تایید صلاحیت شده‌اند اظهار داشت: به این ترتیب تا این مرحله به ازاء هر کرسی، ۴۸ داوطلب وارد رقابت خواهند شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: صرفا ۵ درصد از داوطلبان حوزه‌های انتخابیه استان در این مرحله رد صلاحیت شده‌اند که به استناد گزارشات و مستندات واصله از مراجع ۵ گانه بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: موارد عدم احراز، عمدتا بدلیل نقص مدارک و گواهی فعالیت‌های اجرایی، قضایی، آموزشی و... و یا برخی نواقص و ابهامات موجود در سوابق داوطلبان بوده است.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان زنجان؛ داوطلبان مذکور می‌توانند به مدت ۴ روز از تاریخ ۲۱ آبان لغایت ۲۴ آبان تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی keshvar.moi.ir با دسترسی به میز خدمت شورای نگهبان اعتراض خود را بصورت مستدل ثبت نمایند.

رفیعی گفت: داوطلبان پس از اعلام نظر هیئات نظارت، مجددا فرصت درخواست از طریق شورای نگهبان را دارند و بعد از طی مراحل مختلف قانونی در صورتیکه صلاحیت آنان به تأیید نهایی برسد، می‌توانند به عنوان نامزد خود را در معرض انتخاب شدن برای نمایندگی قرار دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر