logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۳۳۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس شورای شهر ابهر:

خانواده‌ ابهری از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند

خانواده‌-ابهری-از-قصاص-قاتل-فرزندشان-گذشتند
رئیس شورای شهر ابهر گفت: بخشش و سخاوت در خانواده ابهری معنا شد، خانواده‌ ابهری از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند و چنان شیرین که به خانواده‌ای امید به زندگی داده شد.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

سعید بهاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: آغاز ماجرا به سال ۱۴۰۱ برمی‌گردد، هنگامی که ۲ شخص برای تملک یک قطعه زمین کشاورزی با هم درگیر شدند و در این میان یکی ناخواسته قربانی خشم دیگری شد و حالا حدود ۱ سال بود که خانواده‌ای داغدار جوان از دست داده و خانواده‌ای در برزخ امید و انتظار زندگی می‌کردند.

 

وی تصریح کرد: با همکاری جانشین سپاه شهرستان، نمایندگی ولی فقیه، شهرداری و اعضای شورا تصمیم گرفته شد تا این حرکت خداپسندانه بار دیگر در شهر ابهر به جریان بیفتد و با پادرمیانی که صورت گرفت الحمدالله خانواده‌ ابهری از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند.

 

بهاوری با تاکید بر ارزش‌های والای فرهنگ صلح و گذشت در جامعه گفت: سخن گفتن از گذشت و توصیه کردن آن کار ساده‌ای است، اما آن را اجرا کردن و عمل به آن بویژه از سوی کسانی که عزیز خود را از دست دادند سخت است و باید قدر این اقدام ارزشمند دانسته شود.

 

 رئیس شورای شهر ابهر گفت: طبق آیات و روایات کسی که به یک نفر زندگی بخشد گویی به یک جامعه زندگی بخشیده است، همان‌طور که خداوند متعال در سوره بقره قصاص را یک حق شرعی و قانونی برای اولیای دم دانسته است در چندین سوره قرآن نیز به عفو گذشت توصیه کرده است و با توجه به همین موضوع از اولیای دم از بابت عفو و گذشت متهم پرونده تقدیر و تشکر می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر