logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۳۱۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار ابهر:

دفن غیراستاندارد زباله در ضلع شمالی ابهر

دفن-غیراستاندارد-زباله-در-ضلع-شمالی-ابهر-
شهردار ابهر گفت: عمده زباله در ضلع شمالی شهر است که در یک لندفیل غیراستاندارد انجام می‌شود.

علیرضا عباس‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن تقدیر از مردم شریف ابهر، گفت: شهر ابهر دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های گوناگون است و شهرداری ابهر از شهرداری‌هایی است که نزدیک به ۱۰۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد که این قدمت حتی از شهرداری مراکز برخی از استان‌ها نیز بالاتر است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های ابهر بسیار فراتر از حد باور است، گفت: با توجه به همین موضوعات به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های بالقوه ابهر به بالفعل تبدیل شود تا شاهد رشد و پویایی روزافزون این شهر شهیدپرور و بافرهنگ باشیم

وی با اشاره به اینکه چند چالش مهم نیز در ابهر وجود دارد اضافه کرد: از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به چالش زیست محیطی و پسماند اشاره کرد.

عباس‌نیا تصریح کرد: اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله از شهر ابهر جمع آوری می‌شود، با احتساب شهرهای نزدیک به ابهر و حوزه ابهررود این مقدار به ۲۰۰ تن می‌رسد.

شهردار ابهر گفت: دفن این زباله‌ها به صورت دفنی انجام می‌شود و عمده زباله نیز در ظلع شمالی است که در یک لندفیل غیراستاندارد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل پسماند بهترین و متخصص‌ترین افراد در این حوزه که برخی از آنها حتی در کشورهای اروپایی نیز تجربیاتی در این زمینه داشتند مهمان ابهر بودند، تصریح کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که از این قبیل مدل مدیریت پسماند عبور کنیم.

این مسئول با بیان اینکه از دیگر چالش‌های این شهر می‌توان به ترافیک اشاره کرد، گفت: منظور از ترافیک نیز تنها ترافیک در زمان معمول نیست بلکه ترافیک در زمان بحران نیز مطرح است تا جایی که اگر رخدادی مانند سیل و زلزله در این شهر رخ دهد با انبوهی از ماشین در کوچه‌های تنگ و باریک مواجه خواهیم شد.

وی افزود: یکی دیگر از چالش‌های بسیار مهم پیش‌روی ابهر چالش آب است که باید جدی گرفته شود، اگر یک شهری از تمام امکانات برخوردار باشد اما آب نداشته باشد قطعاً آبادانی در آن از بین خواهد رفت که این موضوع را تاریخ نیز به اثبات رسانده است

عباس‌نیا با بیان اینکه شروع حل بسیاری از مشکلات در ابهر زده شده است، گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار خواهیم بست زیرا چالش‌های ابهر قابل حل است به شرطی که مشارکت بزرگان و مردم نجیب ابهر و اصحاب رسانه مطبوعات همراه و پشتوانه شهرداری باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر