logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

۵۰ درصد زباله‌های بیمارستانی در استان زنجان عفونی است

۵۰-درصد-زباله‌های-بیمارستانی-در-استان-زنجان-عفونی-است
مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ضرورت وجود الگوی صحیح در خریدها و توزیع و مصرف اقلام و تجهیزات پزشکی با رویکرد کاهش تولید پسماند در بیمارستانها باید لحاظ شود گفت: ۵۰ درصد زباله‌های بیمارستانی در استان زنجان عفونی است.

جلیل نصیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه اقدامات لازم به منظور کاهش میزان کل زباله تولیدی و کاهش درصد عفونی در مراکز تولید پسماند عفونی از سوی معاونت بهداشت دانشگاه و سایر مراکز تابعه شروع شده است و پیگیری لازم صورت می‌گیرد گفت: از کل پسماندهای تولید بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زنجان متاسفانه حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد آن عفونی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در مراکز بهداشتی درمانی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی است یک بیمارستان در شهر زنجان وظیفه استریل زباله‌ها را بر عهده دارد و برای سایر مراکز بهداشتی شهرستان‌های تابعه نیز یک بیمارستان منتخب استریل زباله‌ها را انجام می‌دهند.

مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: در صورتی که دستگاه استریل بیمارستانی خراب باشد و نتواند در همان روز استریل زباله‌ها را انجام دهد می‌تواند به مدت ۷۲ ساعت زباله‌ها را بدون استریل دپو کند تا دستگاه تعمیر شود با این حال اگر شرایط مهیا نبود به بیمارستان این اجازه داده می‌شود که در بیمارستان دیگری که بهداشت تعیین می‌کند زباله‌ها انتقال یافته و استریل شوند.

نصیری ابراز کرد: قسمتی از این زباله‌ها عفونی است به طوری که در برخی بیمارستان‌ها میزان زباله‌های عفونی به 40 درصد و در برخی دیگر به 50 درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم برای کنترل و کاهش پسماندهای تولیدی در بیمارستان‌ها در دستور کار است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر