logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۳۱۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

ایران کوچک میزبان جشنواره اقوام و نمایشگاه سوغات

ایران-کوچک-میزبان-جشنواره-اقوام-و-نمایشگاه-سوغات-
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان با بیان اینکه در روز‌های پیشرو سبزه‌میدان زنجان میزبان جشنواره اقوام ایرانی می‌شود گفت: بیش از ۲۰ استان انواع سوغات و صنایع دستی را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: با هدف حمایت از جامعه مورد نظر، ایجاد درآمد‌زایی، معرفی استان و شهر زنجان، سایت ایجاد شده ایران کوچک و در نهایت برای جذب گردشگر، مقرر شد تا رویداد جشنواره اقوام ایرانی و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در استان برگزار شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این رویداد با ۹۰ غرفه در سبزه‌میدان زنجان از ۱۰ تا ۲۰ آبان ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ شب برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان با بیان اینکه تنوع کالا از جلوه‌های شاخص این نمایشگاه است، گفت: بیش از ۲۰ استان انواع سوغات و صنایع دستی، را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

وی اذعان کرد: تلاش می‌شود، اصناف و تجار زنجان را تشویق کنیم، تا بیش از گذشته بتوانند بازارهای هدف کشورهای همسایه به خصوص بازار باکو، سوریه، عراق، روسیه کشورهای عربی را از آن خود کنند.

باقری خاطر‌نشان کرد: نمایش انواع صنایع‌دستی، سوغات استان‌ها و زنجان از اولویت‌های کاری این نمایشگاه است، با همکاری شهرداری زنجان اصناف و مسئولین استان این هدف مهم در نمایشگاه سوغات اقوام ایرانی محقق می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی سوغات و صنایع‌دستی شهر‌ها و اقوام مختلف عنوان کرد و گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها باعث انتقال فرهنگ و زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان بیان کرد: در این رویداد فرهنگی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، سوغات در قالب ۹۰ غرفه به میزبانی شهر زنجان معرفی و عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر