logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۳۰۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

کیفیت آب شرب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است

کیفیت-آب-شرب-خط-قرمز-شرکت-آب-و-فاضلاب-است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آبی که وارد مدار می‌شود قبل از ورود مورد آزمایش چند جانبه قرار می‌گیرد و کیفیت آب شرب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است.

علی‌رضا جز قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: شركت آب و فاضلاب به منظور تحويل آب سالم و بهداشتي در نقطه مصرف به مشتركين اقدام‌های عملياتی و كنترلی شامل آزمون‌ها باكتريولوژی، فيزيولوژی، فيزيك‌وشيميایی، فلزات سنگين و ساير ريزآلاينده‌ها را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات برای دستیابی به آب با کیفیت از لحاظ عدم وجود آلودگی میکروبی، گندزدایی و ضدعفونی آب است، اظهار داشت: پایش و نظارت مستمر بر حسن انجام گندزدایی از طریق کلرسنجی همواره در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه کیفیت آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است، گفت: کیفیت آبی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد مورد تایید است.

وی با اشاره به اینکه آبی که وارد مدار می‌شود قبل از ورود مورد آزمایش چند جانبه قرار می‌گیرد، گفت: حتی چاه آبی که حفر کنده شده و از سفره آب زیر زمینی استفاده می‌شود، باید توسط آزمایشگاه مرجع که چند سال نمونه کشور بوده مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در کنار این بحث در روستاهایی که تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دادند علاوه بر شرکت آب و فاضلاب، بهداشت نیز نظارت لازم بر این کار را دارد و مداوم پایش‌ها انجام می‌گیرد. 

جزقاسمی با اشاره به اینکه طرح‌های احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در چند روستای استان انجام گرفته است، گفت: با هدف حفظ بهداشت اهالی و آب‌های زیرزمینی و همچنین بازچرخانی پساب فاضلاب این اقدامات انجام می‌گیرد.

وی گفت:‌ برای اجرای تصفیه خانه‌های فاضلاب روستایی در استان زنجان تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر