logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۲۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار ابهر:

عباس‌نیا شهردار ابهر شد

عباس‌نیا-شهردار-ابهر-شد
معاون سیاسی امنیتی فرماندار ابهر با اشاره به اینکه انتخاب شهردار ابهر طبق حکم دیوان عدالت اداری انجام شده است گفت: بازگشت شهردار سابق ابهر، علیرضا عباس‌نیا به عنوان شهردار ابهر طبق قانون بوده است.

اکبر طاهری زاده در حاشیه جلسه اجرای حکم شهردار ابهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: آنچه سرلوحه همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است عمل به قانون و تبعیت از آن است و ما بنا به وظایف و رسالت‌هایی که داریم امانت‌دار مسئولیت‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هر شخصی به هر عنوان در یک جایگاهی قرار می‌گیرد باید به وظایف خود به درستی عمل کند، گفت: اگر تغییری در جایگاه او صورت می‌پذیرد با مناعت طبع و فراخ سینه این تغییرات را چون بر اساس قانون است بپذیرد.

طاهری‌زاده ضمن تقدیر و تشکر از رضا حیدری شهردار سابق، گفت: شهرداری ابهر را در یک شرایط خاص قبول و در این مدت زحمات بسیاری کشید که به نوبه ی خود بنا بر حکم محکم من لم یشکر المخلوق ،لم یشکرالخالق از زحمات ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: همه ما تابع قانون هستیم طبق فرمایش امام رضوان الله علیه که فرمودند: «شما قانون را قبول ندارید، خیر قانون شما را قبول ندارد» ملزم به قانونمندی هستیم.

وی افزود: عزل آقای عباس‌نیا مطابق با مفاد مطرح در قانون تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران که احراز یا عدم احراز سکونت شهرداران را بر عهده شورا گذاشته و با رأی مثبت ۶ عضو شورا عدم احراز ایشان مصوب و به هیئت تطبیق ارسال می‌شود که علی‌رغم فشارها و حواشی به وجود آمده فرماندار ابهر و اعضای هیئت تطبیق به مر قانون عمل کرده و مصوبه را تایید می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار گفت: همچنین پس از پیگیری‌ها و شکایات مطروح در مراجع قضایی ذیصلاح و عدول اعضای محترم شورا از نظر به عزل شهردار نهایتاً دیوان حکم به ابطال مصوبه شورا در خصوص عدم احراز سکونت ایشان داده که مجدداً با توجه به فشارها و حواشی به وجود آمده مبنی بر عدم اجرا و یا تعلیق آن و یا به هر نحوی امهال در اجرای حکم مورد درخواست بوده که با وجود تولید هزینه برای فرماندار، ایشان مطابق نامه واصله استانداری دستور اجرای حکم را دارد و از قانون تبعیت کرده و همه را نیز به اجرای قانون ملزم می‌داند.

طاهری زاده در پایان افزود: در خصوص بنر معروف منصوبه نیز اگر نگاه عقلانی و منطقی به موضوع داشته باشیم متوجه خواهیم شد که هیچ شخصیت سیاسی و اجرایی این چنین اقدامی را انجام نمی‌دهد. کسانی که با هر اغراضی اقدام به نصب این بنر کرده بودند که بلافاصله پس از اطلاع، فرماندار دستور برچیدن لحظه‌ای آن را صادر کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر