logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۲۷۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
صدای بلند طبل انتخابات زنجان از فضای مجازی به گوش می‌رسد؛

تند باد انتخابات؛ زیر پوست آرام شهر

تند-باد-انتخابات؛-زیر-پوست-آرام-شهر
با اینکه فضای شهر کاملا آرام است اما در خصوص انتخابات هیایویی در فضای مجازی استان برپا شده و برخی از کاندید‌ها خیز‌های محکمی برای دیده‌ شدن و شاید انتخاب شدن برداشته‌اند!

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بیانات رهبر انقلاب، همواره افق تازه‌ای را پیش روی مسائل همچون انتخابات باز می‌کند ایشان از مدل حکیمانه‌ای سخن گفته‌اند که کاملاً بدیهی و حکیمانه به‌نظر می‌رسد؛ اما گاها در اثر برخی رویه‌های غلط انتخاباتی، مهجور و مغفول می‌ماند. ایشان فرموده‌اند؛ «در مورد مسئله‌ی مشارکت، که بعضی نگرانند مشارکت کم خواهد شد. بنده به نظرم این جور میرسد که در مشارکت مردم حالا گروه‌های خاص را کار نداریم؛ یک گروه ممکن است دنبال فلان اسم یا فلان جناح یا فلان عنوان باشند؛ اینها را کار نداریم، عامّه‌ی مردم و عموم مردم دنبال اسم این و آن نیستند؛ عامّه‌ی مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک مدیریّتی است، [دارای] یک قوّت عمل یا قوّت اراده‌ای است، [دارای] یک کارآمدی‌ای است که می‌تواند مشکلات کشور را از میان بردارد؛ دنبال این هستند. اینکه حالا چه کسی با چه نامی، با چه عنوانی و از چه جناحی وارد میدان بشود، برای عموم مردم مطرح نیست؛ برای گروه‌های خاص چرا، امّا برای عموم مردم نخیر. اگر نامزدهایی که امروز در صحنه‌اند بتوانند بیان کنند و به مردم نشان بدهند که دارای این کارآمدی هستند، مردم پای صندوق‌ها هم می‌روند و مشارکت بالایی هم خواهد بود ان‌شاءالله به توفیق الهی. مهم این است که نامزدها بتوانند مردم را قانع کنند، مردم را به این نتیجه برسانند که این آقا یا این اشخاص می‌توانند کشور را اداره کنند، مدیرند، مدبّرند، باصداقتند؛ باید صداقت افراد شناخته بشود و کسانی باشند که دردهای جامعه را بشناسند».

بیشتر بخوانید

این پاراگراف فرموده رهبری در ۶ خرداد ۱۴۰۰ در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که اگر به جمله جمله آن توجه شود به این نکته خواهد رسید که فلان کس انتخاب شود یا خیر چندان مهم نیست مهم این است که فرد کارآمد و مدیر پا به عرصه بگذارد و مشکلات عموم مردم را بشنود و در پی راه حل برای آن باشد!

با این شرایط اینکه اسم چه کسانی در استان زنجان در این روز‌ها برای شرکت در انتخابات و احتمال کاندید بودنشان هست، که در فضای مجازی بیشتر منتشر می‌شود چندان مهم نیست، مهم این است که اقبال عمومی برای انتخاب چه کسانی خواهد بود که قدم در عرصه رفع مشکلات مردم بردارند نه اینکه فقط خود را تبلغ کنند، به یک از کرسی‌های مجلس برسند و در نهایت غزل خداحافظی با مردم را بخوانند و ارتباطشان را با کسانی که رای از آن‌ها گرفته‌اند قطع کنند!

با این حال انتخابات پیش روی ایران قرار دارد و هر چه که زمان می‌گذرد، تنور اخبار انتخاباتی نیز داغ‌تر می‌شود، مداوم لیستی از افرادی که به نظر می‌رسد در انتخابات پیشرو شرکت داشته باشند در فضای مجازی بازتاب می‌گیرد و نظرات متفاوت، ضد و نقیضی از این لیست در فضا می‌پیچید.

اسم برخی نمایندگان فعلی استان زنجان نیز به دلیل اقداماتی که در ماه‌های منتهی به دوره نمایندگی انجام می‌گیرد؛ چنان در فضای مجازی بازتاب می‌گیرد که انگار این اقدامات ترفندی برای تبلیغات زود رس است.

حال اگر این موضوع رد شویم برخی‌ها نیز کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و الم حمایت از افرادی خاص را به دست گرفته‌اند انگار نه انگار که مردم خود بینا و شنوا هستند و می‌بینند و می‌شوند و قدرت تجزیه و تحلیل و انتخاب بر اساس عملکرد افراد را دارند.

با این وجود برخی اخباری در فضای مجازی در خصوص انتخابات استان وجود دارد که در قالب شنیده‌ها از منظر مخاطبان محترم موج‌‌سا می‌گذرد.

شنیده می‌شود توافقات نانوشته سیاسی در زنجان... شکل گرفته است. برخی از چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب که هر دوره با عناوین مختلفی تلاش کردند در دایره قدرت تصمیم گیری‌های اجرایی استان حضور داشته باشند، این روزها با هم به توافقاتی رسیده‌اند!

گفته می‌شود بعضی از کاندیدها که از اقبال بسیار بسیار ضعیفی در جمع‌آوری آرا در منطقه را دارند با بعضی از کاندیدهای مطرح وارد مذاکره شده‌اند که به نفع آنها کنار بکشند و در پست‌های حساس از آنها استفاده شود.

همچنین شنیده شده در روزهای گذشته مسئول یکی از ادارات شهرستان ... با دعوت از افرادی به منزل خویش، به صورت رسمی از آن‌ها دعوت کرده که از فلان شخص در انتخابات حمایت کنند!

 از سویی دیگر شنیده‌ها حاکی است؛ یکی از فعالان شناخته شده صنعت سرب و روی در استان زنجان که قبلا از مسئولان استان نیز بود، اسب خود را برای حضور در انتخابات زین کرده است.

همچنین با توجه به رابطه نزدیکی که یکی از مسئولان فعلی استان با وی داشته و دارد، برخی این احتمال را می‌دهند که ممکن است این ارتباط نزدیک در صورت تایید صلاحیت این کاندید، شائبه‌هایی در پی داشته باشد.

طبق شنیده‌ها یکی از ادارات شهرستان‌های استان در اقدامی بی‌سابقه برخی مدیران را بدون توجه به قوانین تغییر داده و یا در جهت تغییر آنان تلاش می‌کند! گفته می‌شود این تغییرات احتمالا شائبه انتخاباتی داشته است.

با این شرایط در کنار این خبرها، برای اینکه هنوز اسامی افرادی که در انتخابات پیشرو شرکت کرده‌اند مشخص نیست؛ لیست افراد که احتمال می‌رود در حوزه‌های انتخاباتی شرکت کرده‌ باشند در فضای مجازی بازتاب می‌گیرد هر چند که ممکن است همین اسامی هم‌ در حد شنیده باشد و نمی‌توان اطمینانی به صحت آن‌ها داشت به هر حال طبق شنیده‌ها کاندیدهای پیش ثبت‌نامی خیز محکمی برای انتخابات پیش رو برداشته‌اند.

به طوری که طبق شنیده‌ها از ۷۱ نفر ثبت‌نامی آقایان در حوزه خدابنده

 سید محمد علی موسوی

محمد بیگدلی

محمد پیران

ایوب بیگدلی

سعید رفیعی

احمد بیگدلی(نماینده سابق)

سید البرز حسینی(نماینده فعلی)

حسن مظفری

 احتمال موفقیت بیشتری دارند. ۶ نفر خانم ثبت نامی هم از چهره‌های مطرح شهرستان نیستند و حتی برخی غیر بومی هستند.

گفته می‌شود ۴ فرد خیز محکمی برای انتخابات پیش‌رو در ابهر برداشته‌اند و گویا طرفداران و لیدرهای این کاندیدها غیر مستقیم با بزرگ‌نمایی برخی اقدامات اعضا در حال جلب اعتماد مردم هستند و نفوذ کلامشان زیاد و اعتماد بالایی در بین مردم در منطقه برخورد‌دار هستند.

مثل اینکه برخی کاندید‌های احتمالی برای فتح کرسی‌های مجلس در زنجان و طارم نیز دور خیز برداشته‌اند.

بنابراین لیست افرادی که احتمال می‌رود در حوزه‌های انتخاباتی زنجان و طارم شرکت کرده باشند؛ ۱۳ نفر ذکر شده و به شرح زیر است.

علیرضا محمدی

عنایت رحمانی

شهباز محمدی کمال

محمد نوری شیرازی

علی وقفچی

مصطفی طاهری

ایرج ظفری

سید نورالدین شفیعی

سید محمد شفیعی

علی عظیمی

حسن عبدی

امین یوسفی

علیرضا طاهری

البته گزارش مذکور و اسامی نام برده شده صرفا شنیده‌ها است و هیچ اسمی تایید یا رد نمی‌شود و پایگاه خبری موج‌رسا در خصوص صحت اسامی مسئولیتی ندارد. 

زهرا بیات

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : آیتک ] [ ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ]
واقعا عالیه این کانال همه اخبار شهر زیبای زنجان را به همه هم شهری های عزیز مون میدا
فرم ارسال نظر