logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۲۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید زنجان خبر داد

برگزاری یادواره شهدای آزاده استان زنجان/ فرهنگ ایثار و شهادت معطوف به فضای جنگ نیست

برگزاری-یادواره-شهدای-آزاده-استان-زنجان-فرهنگ-ایثار-و-شهادت-معطوف-به-فضای-جنگ-نیست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: یادواره شهدای آزاده استان زنجان امشب در مسجد ولیعصر زنجان برگزار می شود.

علی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی،اظهار داشت: سالروز ورود آزادگان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این روزهای خجسته  برای مردم بسیار شیرین و لذت بخش است،تصریح کرد: در این ایام مردم با ورود آزادگان به میهن اسلامی روزهای فرخنده‌ای را پشت سر گذاشتند.  این مسئول خاطرنشان کرد:این روزها برای مردم چندان جایگاه پر عظمتی داشت که حالا بعد از چندین سال وقتی به آن روزها فکر می‌کنند تازگی خبرهای خوش هنوز در دلشان نور امید روشن می‌کند و انگار همان روز را تجسم می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بیان داشت: پیام‌آوران ایثار قشری ارزشمند برای جامعه محسوب می شوند.

کاظمی با بیان اینکه این تشکل باید با قوت بیشتری به کار خود ادامه دهد،افزود: در اصل ترویج فرهنگی ایثار و شهادت با اعضای این تشکل که شامل آزادگان، رزمندگان، همسران، فرزندان و ... شهدا عملیاتی می شود.

وی گفت: این تشکل اقدامی موثری و تاثیر گذار برای مقابله با برخی مسائل مهم روز از جمله آسیب‌های اجتماعی است.  این مسئول از حضور مروجان ایثار و شهادت در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در مدارس، دانشگاه‌ها و  محافل معنوی خبر داد و گفت: با روایت جان‌فشانی‌های و مفاهیم ارزشمند دوران هشت سال دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا زمینه ادامه یافتن راه شهدا را فراهم می کند.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ ایثار شهادت تنها معطوف به فضای جنگ نیست،ادامه داد: بلکه ایثار امروزه نمود اجتماعی گرفته است و در سایر عرصه‌ها نیاز به حضور فعال دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: جامعه برای رسیدن به اهداف خود باید به دنبال تحقق عمل و فکر جهادی باشد.

 ‌کاظمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید جدی بر روی عمل و اقدام جهادی دارند که باید مسئولان بدان توجه داشته باشند،گفت:ترویج فرهنگ ایثار شهادت یکی از نیازهای اصلی کشورمان است که در این مسیر خوشبختانه رسانه‌ها تلاش موثری داشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای آزاده استان زنجان، گفت:ابوالفضل مرادی از آزادگان استان زنجان در این یادواره سخنرانی می کند.

این مسئول ادامه داد: این مراسم ساعت 22 شب در مسجد ولیعصر،امشب برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر