logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۲۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه موقت ماهنشان:

دشمنی کشورهای استکبار با ما ادامه دارد

دشمنی-کشورهای-استکبار-با-ما-ادامه-دارد

امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت:دشمنی استکبار با ما ادامه دارد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام علی اکبر بیگدلو امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه به وظایف منتظران درزمان غیبت اشاره کرد و گفت: شناخت درست از امامت وصفات آن حضرت ازارکان اعتقادی که مرگ بدون آن ضلالت وگمراهی است.

وی افزود: دوم دعا برای سلامتی آن حضرت و سوم صدقه دادن برای سلامتی آن حضرت است که علامه امینی مکررصدقه می داد و نوعی ابراز مودت بود و چهارم غصه داربودن در فراق حضرت.

امام جمعه موقت قیدار ادامه داد: پنجم انجام دادن طواف وحج مستحبی به نیابت است و موسی بن قاسم می گوید به امام جواد عرض کردم می خواهم به نیابت از شما وپدرتان طواف کنم اما به من می گویند نباید به نیابت از اوصیا طواف کرد و ان حضرت فرمود این چنین نیست هرچه برایت امکان دارد طواف کن.

وی افزود: توسل واستغاثه به آن حضرت زیرا او فریادرس بیچارگان ودرماندگان است چقدر مشکلات با استغاثه به آن حضرت برطرف شد.

حجت الاسلام بیگدلو ادامه داد: هفتم هنگامی که نام آن حضرت برده میشود همه برای تعظیم وتکرمیش به پا خیزند، حضرت امام رضا علیه السلام در مجلسی در خراسان وقتی نام(قائم)برده شد ایستاد ودست برسرش نهاد وفرمود"اللهم عجل فرجه وسهل مخرجه.

وی افزور: هشتم آشنا کردن مردم با امامت که نوعی تواصی به حق است و نهم برای ثبات عقیده وایمان خودبه خواندن دعا مداومت کند.

امام جمعه موقت قیدار به بحرین اشاره کرد و گفت: جزیره بحرین واقع درجنوب خلیج فارس،دراوایل دوران قاجارتحت نظرایران اداره می شد ولی بعد از چندسال انگلیسها به علت اینکه ایران فاقدنیروی دریایی است طی قراردادی حفظ امنیت به عهده انگلیس شد و این حاکمیت150 سال طول کشید و بعدها دولت های ایران مخالفت کردند.

وی افزور: در سال 1336 ایران استان چهاردهم اعلان کرد مخالفت ها شروع شد سازمان ملل واسطه اشغال بحرین بود که اعلام ایران نخستین کشوربود و یک ساعت پس از اعلام استقلال در 23 مرداد1350آن کشور رابه رسمیت شناخت ان هم جزیره ای مهم و استراتژیک وسرشار ازانرژی.

حجت الاسلام بیگدلو به روز دحوالارض نیز اشاره کرد و گفت: دحو به معنی گسترش وبه معنای تکان دادن چیزی از محل اصلی خویش ،دحوالارض این است که زمین در آغازآب بوده رفته رفته آب در زمین فرو رفت و خشکی پیدا شد و طبق روایت نخستین جا مکه بود که از آب بیرون آمد.

وی به انتخاب کابینه دولت دوازدهم، تحقق وعده ها،عبورازچالش های اقتصادی،توجه به جوان،اعتمادنکردن به امریکاواروپا، تکیه برمردم وامکانات داخلی،فرمان برداری ازرهبر و وزرا نیز اشاره کرد و گفت: اعضای کابینه دولت دوازدهم بایدکسانی باشند که شبانه روزخودراوقف مردم کنند والا کار آسانی نیست و باید درتیم اقتصادی وارد نشوند.

امام جمعه موقت قیدار به نمایندگان وعکس بازی اروپایی ها اشاره کرد و گفت: آمدن کشورهابرای مراسم تحلیف خیلی عالی بود و این نشان از جایگاه ایران در منطقه است و باید مواظب باشیم،بودن ما عین نور برای دشمن است چون دشمن خودش تاریکی هست با آمدن نور تاریکی نمی ماند لذا دشمنی استکبار با ما ادامه دارد البته این مراسم حاشیه های هم داشت آنهم عکس گرفتن یک عده با یک زن اروپایی.

وی افزود: درسال 48 یک زن خواننده و هنر پیشه به ایران آمد با یک مرد 3 روز بمانند تمدید کردندتا10 روز گفتند ایرانی ها از بس برای گرفتن امضا مراجعه کردند ما کارها رانتوانستیم انجام دهیم.

منبع شمیم ماهنشان

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر