logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۱۷۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
خبر خوب مدیر‌کل راه‌و‌شهرسازی استان زنجان به متقاضیان:

خسارت تاخیر غیرمجاز تحویل مسکن‌های ملی به پروژه‌ها برمی‌گردد+فیلم

خسارت-تاخیر-غیرمجاز-تحویل-مسکن‌های-ملی-به-پروژه‌ها-برمی‌گردد+فیلم
مدیر‌کل راه‌و‌شهرسازی استان زنجان گفت: لایحه تاخیرات برای پروژه‌های مسکن‌های ملی نوشته می‌شود و اگر تاخیرات غیر مجاز باشد، خسارت به عدد تبدیل شده و به پروژه باز می‌گردد.

به گزارش موج رسا; اصغر اسماعیلی امروز ۲۱ مرداد ماه در جلسه مطالبه‌گری که با همت بسیج رسانه استان و با حضور خبرنگاران برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار موج‌رسا مبنی بر اینکه چرا پیمانکارانی که مسئولیت احداث مسکن‌های ملی را در استان دارند در این امر تعلل کرده و ساخت این پروژه‌ها در استان با تاخیر مواجه است؟ و چرا پیمانکاران پروژه‌های استان زنجان را از اولویت خارج کرده‌اند گفت: شاید تنها دو پیمانکار پروژه‌های مسکن استان زنجان در استان‌های دیگر در حال کار است و البته این موضوع هیچ منافاتی نیز ندارد و پیمانکار می‌تواند همزمان در چند استان پروژه را هدایت کند و اگر ظرفیت داشته باشد می‌تواند در مناقصات شرکت کند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دوما هیچ پیمانکاری نمی‌تواند آورده را از مردم دریافت کند و در استان دیگری استفاده کند، چراکه این در حساب افراد محفوظ است و به نسبت مطالباتی که پیمانکار به سازنده ارائه می‌دهد، اداره کل راه و شهرسازی برای آن صورت وضعیت؛ به بانک نامه می‌دهد که فلان پیمانکار از پروژه مطالبات دارد و این مطالبات قابل پرداخت است و بر اساس نامه اداره کل راه و شهرسازی پرداخت انجام می‌گیرد و اگر پیمانکار پولی دریافت می‌کند متناسب با کارکرد خواهد بود.

قبول تاخیر تحویل مسکن‌های ملی در زنجان

مدیر‌کل راه‌و‌شهرسازی استان زنجان با قبول تاخیر در اتمام پروژه‌های مسکن ملی و تحویل آن‌ها گفت گفت: ۴۶ سازنده مسکن در استان زنجان وجود دارد که اغلب از پیمانکاران بومی هستند و تلاش می‌شود پروژه‌ها به اتمام رسیده و سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد. 

وی در پاسخ به دیگر سوال موج‌رسا در خصوص افزایش مبلغ تسهیلات مسکن ملی نیز اذعان کرد: قبلا تسهیلات مسکن ۳۵۰ میلیون تومان برای هر واحد در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر این رقم ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و به عنوان متمم، وام به ۵۵۰ میلیون افزایش یافت که مصوبه شورای عالی مسکن، پول و اعتبار هم در این راستا اخذ شده اما بخش بسیار کوچکی برای استان ابلاغ بانکی انجام شده است.

۷ هزار واحد مسکن ملی مشمول افزایش وام شد

اسماعیلی با اشاره به اینکه در حدود ۷ هزار واحد شامل افزایش وام خواهد شد تصریح کرد: این رقم برای پروژه‌هایی قابل پرداخت خواهد بود که در حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

وی در خصوص ارسال پیامک تکمیل آورده برای متقاضیان مسکن ملی m2 به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تا پایان ماه جاری گفت: متقاضیان از ابتدای آغاز پروژه واریزی‌هایی داشته‌اند و عده‌ای ۳۰۰ و عده‌ای ۳۵۰ میلیون تومان واریز کرده‌اند. 

فرمول محاسبه آورده نقدی متقاضیان مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: قیمت تمام شده منهای ۵۵۰ میلیون تومان وام منهای عدد واریزی از ابتدا تاکنون؛ باقی‌مانده باید توسط متقاضی تکمیل وجه شود تا واحد در اختیار متقاضی قرار گیرد که این رقم معادل با ۲۵۰ یا ۳۰۰ میلیون خواهد بود.

قیمت زمین مسکن‌های ملی شرق همان قیمت اولیه است

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگر موج‌رسا بیان کرد: زمین‌های مسکن‌های ملی غرب زنجان به صورت رایگان در اختیار متقاضیان و به صورت ۹۹ ساله قرار می‌گیرد و پول زمین از متقاضی دریافت نمی‌شود اما قیمت زمین در مسکن‌های ملی شرق نیز به صورت اقساطی و پنج‌ساله دریافت می‌شود، بنابراین قیمت زمین متناسب با کارشناسی روز زمان آغاز پروژه دریافت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در واکنش به سوال دیگر موج‌رسا مبنی بر عدم استاندارد بودن مسکن‌های ملی در استان گفت: مگر برای ساختمان شخصی افراد به استاندارد مراجعه می‌کنند؟ استاندارد ما سازمان نظام مهندسی است! راه و شهرسازی باید ساختمانی بسازد که مشمول مقررات ملی ساختمان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که پس اداره کل استاندارد کلا نقشی در ساختمان و تایید استاندارد بودن مصالح و اینها ندارد؟ ادامه داد: در یک بخشی ازکار در بحث ساخت و نصب آسانسور‌ها استاندارد دخالت می‌کند، استاندارد باید صلاحیت فنی را بررسی و اعلام کند.

در بتن مسکن‌های ملی استاندارد نظام مهندسی مطرح است!

اسماعیلی در پاسخ به دیگر سوال موج‌رسا که آیا استاندارد در کیفیت سنجی و اعتبار سنجی و استاندارد سنجی بتن به کار رفته در مسکن‌های‌ملی نقش دارد یا خیر؟ گفت: در بتن استاندارد نظام مهندسی مطرح است! نقش اداره کل استاندارد قبل از نظام مهندسی است به عبارتی در جایی که بتن ساخته می‌شود قبل از تولید بتن و ارائه به راه و شهرسازی باید از اداره کل استاندارد مجوز گرفته شده باشد.

مدیر راه و شهرسازی استان زنجان در پاسخ به دیگر سوال موج‌رسا مبنی بر اینکه واحدپور، مدیرکل سابق استاندارد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفته بود که چندین بار کارشناس از اداره کل استاندارد به محل تولید بتن‌ها برای سنجش کیفیت و استاندارد بتن مسکن‌های ملی رفته اما اجازه ورود کارشناسان جهت استاندارد سنجی داده نشده است! علت این موضوع چیست؟ از پاسخ طفره رفت و گفت: ۸۰ درصد بتن مورد استفاده در مسکن‌های ملی از نوع بتن‌های آماده هستند که صلاحیت استاندارد را قبلا اخذ کرده و دارند. اما اگر قرار بر تولید بتن توسط واحد دیگری باشد باید استاندارد لازم را دریافت کند و در این راستا اداره کل استاندارد و اداره صمت دخیل هستند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: از ابتدا تا کنون نزدیک ۳۵ هزار مورد نمونه آزمایشی از پروژه‌ها مسکن ملی دریافت شده است‌.

در تاخیرات غیر مجاز تحویل مسکن ملی، خسارت به پروژه بازمی‌گردد

وی در پاسخ به دیگر سوال موج‌رسا در ارتباط با علت تاخیر تحویل مسکن‌های ملی بیان کرد: هر پروژه مسکن ملی که به اتمام می‌رسد، لایحه تاخیرات برای پروژه نوشته می‌شود یا این تاخیرات مجاز، یا غیر مجاز و یا اینکه بخشی مجاز و بخشی غیر مجاز است که این‌ها توسط یک کارگروه کارشناسی خارج از مجموعه راه و شهرسازی نوشته می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر تاخیرات غیر مجاز باشد، خسارت به عدد تبدیل شده و به پروژه باز می‌گردد و اگر خسارت مجاز باشد که مشکلی وجود ندارد.

اسماعیلی بیان کرد: لایحه امر در اتمام پروژه‌ها تعریف شده و باید پروژه به اتمام برسد، این لایحه برای تعدادی از پروژه‌ها در حال انجام است و به محض اتمام در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر