logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۱۵۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 12 دقیقه ]
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح:

رسانه‌ها مراقبت کنند تا پیاده نظام دشمن نشوند

رسانه‌ها-مراقبت-کنند-تا-پیاده-نظام-دشمن-نشوند-
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن تلاش می‌کند تا از رسانه‌های داخلی به عنوان پیاده نظام خود استفاده کند و برخی رسانه‌ها در این مسیر آگاهانه یا نااگاهانه قرار می‌گیرد.

به گزارش موج رسا; سردار ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح امروز ۱۴ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگار استان زنجان با تسلیت اعیاد سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: شهیدان بسیاری از استان زنجان تقدیم انقلاب در دوران دفاع مقدس شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ما در شرایط بسیار حساسی به سر می‌بریم و امروز جهان در یک شرایط پیچیده قرار گرفته که اگر تامل بکنیم خواهیم دید که جهان در حال تحول و دگرگونی است؛ قدرت‌ها در جهان در حال جابه‌جایی هستند و نظام تک‌قطبی در حال فروپاشی است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این امر فرصتی است تا کشور ما، نظام مقدس جمهوری اسلامی و بسیاری از کشور‌های دیگر که در این نظام تحولی جایگاه خود را تعریف کنند.

وی اذعان کرد: قدرت‌های سلطه‌گر و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار در حال دست و پا زدن هستند تا جایگاه خود را از دست ندهند و از طرفی اجازه ندهند نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه والای خود دست یابد هرچند هر چه نظام سلطه دست و پا میزند بیشتر در باتلاق فروپاشی گرفتار می‌شود.

با گذشت زمان استحکام نظام جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هر چه زمان می‌گذرد نظام جمهوری اسلامی از استحکام بیشتری برخوردار می‌شود و پایه‌های نظام سلطه سست‌تر می‌شود گفت: رسانه‌ها در شرایط امروز یک رسالت بسیار سنگین دارند و باید بتوانند در تبیین شرایط نقش واقعی خود را ایفا کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: میزان اشراف اطلاعاتی، اشراف بر حقایق امروز می‌تواند رسانه‌ها را در جایگاه اصلی خود قرار دهد در غیر این صورت نتایج درستی از تحریم و تهدیدها نخواهند داشت.

سردار شکارچی با اشاره به برخی مسائل ادامه داد: شرایط کنونی با شرایط ۴۴ سال قبل و همچنین سال به سال با سال قبل مقایسه می‌شود هر روز یک گام رو به جلو هستیم و دشمنان یک گام به عقب است. اما در جنگ روانی و جنگ شناختی توسط دشمنان انقلاب اسلامی این به صورت وارونه در افکار عمومی خصوصا جوانان و نوجوانان القا می‌شود. چراکه این قشر دوران قبل از انقلاب را ندیده و نتوانسته‌اند آن‌طور که باید درک کنند.

لزوم تبیین دستاورد‌ها و واقعیت‌های انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری مرتب بر جهاد تبیین تاکید دارند به این دلیل است که دستاورد‌ها و واقعیت‌های انقلاب اسلامی، را نه در چهارچوب اغراقی بلکه در چهارچوب حقیقی را با گذشته مقایسه کنیم و حقیقت دشمنان را نیز در افکار کشور و حتی مجامع بین‌المللی به درستی بازگو و تبیین نماییم.

سردار شکارچی یادآور شد: یکی از تهاجم‌های بسیار سنگین و مهم در شرایط بسیار حساس، تحمیل جنگ ۸ ساله بر کشور جمهوری اسلامی ایران بود، سلطه‌گران و زورگویان هم از شرق و غرب رژیم بعث را برای هجوم به نظام اسلامی تحریک کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زمانی که با خاطرات دوران دفاع مقدس رو به رو می‌شوید بیشتر با بخش‌های تاریک آن مواجه می‌شوید اما بخش‌های راهبردی و عمیقی در ۸ سال دفاع مقدس نهفته است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. گفته می‌شود جنگ ایران و عراق اما این درست نیست چراکه عراق خط مقدم سلطه و استکبار جهانی بود.

وی ادامه داد: حداقل ۳۷ کشور جهان به صورت مستقیم این جنگ را به نفع رژیم بعث و علیه ایران هدایت کردند. از هر جنبه‌ای مورد حمایت قرار دادند و کوچک‌ترین مشکل اقتصادی برای رژیم بعث به وجود نیامد در صورتی که در کشور ما سیم‌خارداری که دامداران به دور دام‌های خود برای محافظت می‌کشند را برای ما حرام کرده بودند و نمی‌فروختند و آن را جزو ابزار نظامی میدانستند و گاها به دلیل نبود سیم خاردار و علامت‌گذاری، نیروها بر روی مین‌های خودی می‌رفتند.

سردار شکارچی با بیان اینکه حتی برای کفش و کوله رزمندگان نیز مشکل وجود داشت تصریح کرد: به کشور ما مهمات نمی‌دادند و از سویی دیگر به دلیل وابستگی کشور ما در زمان شاه توانایی ساخت سلاح نیز وجود نداشت، بنابراین در محاصره اقتصادی و نظامی قرار داشتیم و جنگ اداره می‌شد.

هیچ وابستگی به کشور‌هایی که جزو دشمنان هستند، نداریم

وی با بیان اینکه وعده صدام مبنی بر تصرف یک هفته‌ای خوزستان و بعد تهران ۸ سال طول کشید، گفت: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به قدرت تهاجمی تغییر کرد و رو پای خود ایستادیم و به این هدف و آرزو که نباید به دشمنان انقلاب و نظام و کشور وابستگی داشته باشیم رسیده‌ایم و امروز هیچ وابستگی به کشور‌هایی که جزو دشمنان هستند نداریم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: امروز پیشرفته‌ترین امکانات نظامی و دفاعی توسط جوانان دانشمند ایرانی تولید می‌شود و این پیشرفت دشمنان را شگفت زده کرده و از سویی دیگر سبب رنجش دشمنان شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در تمام عرصه‌ها اعم از پزشکی، نانو، فناوری‌های نوین و هسته‌ای از هر زاویه‌ای نگاه شود پیشرفت‌های بسیار خیره کننده و عظیم را شاهد هستیم.

سردار شکارچی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی یکی از مسایل بسیار مهمی است که علیه ما بسیج شده تا جلوی پیشرفت‌ها گرفته شود و توسعه انقلاب اسلامی سد شود افزود: نکته دیگر عمق راهبری جمهوری اسلامی و کشور ایران است، کشوری که اجازه تردد چندان در آب‌های ساحلی خود نداشت، اما امروز بدون وابستگی به هیچ کشوری دور کره زمین دور زده و پرچم کشورمان را در مدار ۳۶۰ درجه کره زمین به اهتزاز در آورده است. اینکه توانسته‌ایم در حیات خلوط دشمنان قدرت نمایی کنیم مایه افتخار است.

 قبل از انقلاب اسلامی چیزی جز گردن کج کردن مقابل دشمنان وجود نداشت

سردار شکارچی با اشاره به اینکه برای ساخت یک سد، ریل و راه‌آهن، تونل کاملا وابسته بودیم یاد اور شد: اگر به قبل از انقلاب اسلامی توجه شود هیچ چیزی جز وابستگی به کشور‌های دیگر و گردن کج‌کردن در مقابل آنان وجود نداشت.

وی با بیان اینکه تمام این امور به دست خداوند، شهدا، ولایت فقیه آفریده شد گفت: این‌ها حاکمیت فرد نیست و حاکمیت گروهی است و هرکس در این حاکمیت سربازی کند مدال افتخار سربازی امام زمان در سینه او هک می‌شود. 

 نظام سلطه در تلاش برای نا‌امید کردن ملت ایران است

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح اذعان کرد: امروز ملت‌های جهان به نظام جمهوری اسلامی امیدوارند، اما نظام سلطه تمام ابزار خود را به کار گرفته تا ملتی که خود افتخار آفرین بوده و الگوی سایر ملت‌های جهان است را ناامید کند.

وی ادامه داد: در این مسیر همه دشمنان در تلاش هستند جای جلاد و شهید را عوض کنند اما نقش رسانه‌ها چیست؟ به سه شکل می‌توان در این حوزه عمل کرد. 

 دشمن در تلاش است تا از رسانه‌های داخلی به عنوان پیاده نظام خود استفاده کند

سردار شکارچی اذعان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا از رسانه‌های داخلی به عنوان پیاده نظام خود استفاده کند و برخی رسانه‌ها در این مسیر اگاهانه یا نااگاهانه قرار می‌گیرد.

سردار شکارچی بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا تاثیرگذاری رسانه‌های ایران را از بین ببرد. جای تاسف است که یک نشریه‌ای از هر نوع اگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر دشمنان به عنوان پیاده نظام دشمن باشد و این موضوع خطرناک است.

وی تاکید کرد: باید رسانه‌ها و خبرنگاران به اشراف اطلاعاتی دست یابند و اینکه جای اشکال کجاست فقط در رسانه‌ها نیست. 

 گاها برخی مسئولان زخم‌هایی بر پیکر کشور می‌زنند که رسانه‌ها برای ترمیم زخم‌ها نیز دچار چالش می‌شود

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: گاها برخی مسئولان زخم‌هایی بر پیکر کشور می‌زنند که رسانه‌ها برای ترمیم زخم‌ها نیز دچار چالش می‌شوند.  

وی ادامه داد: ما شاهد درگیر یک جنگ جهانی شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی هستیم و دشمن به صورت منسجم، هوشمندانه و هدفمند در حال تهاجم به کشور است و مهلت نمی‌دهد.

ناهنجاری‌های اجتماعی بخشی از محصول جنگ شناختی دشمن است 

سردار شکارچی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌هایی که نتوانستند در مقابل کشور ایران قدرت‌نمایی کنند به جنگ شناختی امیدوار شدند و تست‌های مختلفی انجام دادند و در برخی برهه‌ها به موفقیت‌های نسبی نیز دست یافتند، افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی بخشی از محصول جنگ شناختی دشمن است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد، باورها، افکار عمومی مورد تهاجم شبانه‌روزی دشمن است گفت: دشمن می‌داند از مساجد، روحانیت، نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج ضربات سنگین خورده و برای آسیب به این قدرت نرم نظام، طرح و برنامه دارند و بخشی را نیز پیاده کرده‌اند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح اذعان کرد: دشمن میتواند امید مردم را به نا‌امیدی تبدیل کند و خدمتگزاران نظام را به عنوان خائن معرفی کند و خائنین ملت را به عنوان نیروی خادم معرفی کند اما باید چه کرد رسالت رسانه‌ها در این امر بسیارسنگین است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین، پیچیده‌ترین، متنوع‌ترین جنگ‌افزار شناختی رسانه است و به این دلیل رسالت رسانه سنگین است، ادامه داد: اگر بخواهیم به این رسالت به درستی دست یابیم باید دشمنان خود را به خوبی بشناسیم.

 دشمنان از برخی اتفاقات کم‌هزینه خسارات سنگینی بر پیکره جامعه ما وارد می‌کنند

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از برخی اتفاقات کم‌هزینه دشمنان خسارات سنگینی بر پیکره جامعه ما وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یک کاندیدی با هر ترفندی با وعده‌وعیدهایی که در حوزه اختیاراتش نیست به مردم می‌دهد و نمی‌تواند عملی کند این پدیده باعث می‌شود مسیولان نظام به دروغگویی متهم شوند ادامه داد: یک نفر دروغ می‌گوید و مسیولان نظام به دروغگویی متهم می‌شوند در حالی که هزاران هزار مسئول در حال خدمتگزاری به مردم هستند‌.  

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی، مرزبانی و بخشی از نیروهای ارتش مشکلات را تحمل می‌کنند تا امنیت در جامعه حاکم باشد اما آیا می‌شود این‌ها را متهم به کشتار کرد گفت: همه قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی بر مردم است و برخلاف نیروهای مسلح جهان که گاها یک نیروی شیطانی شکل می‌دهد.

سردار شکارچی افزود: کدام عقلی می پذیرد که نظام جمهوری اسلامی این مردم را که ریشه اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی را مورد هجوم قرار دهد؟ اما دشمن اینگونه به مردم القا می‌کند خود می‌کشد و مشکلات اقتصادی را بر مردم تحمیل می‌کند و به نفع خود تفسیر می‌کند، اما عرض نمی‌کنم که هیچ مشکلی در کشور نداریم اما اگر بتوانیم بخشی از مشکلات درون کشور را حل کنیم از همه موانع عبور خواهیم کرد دشمن نمی‌تواند سد مسیر نورانی انقلاب اسلامی شود با این وجود همه گناه‌ها را نیز به گردن دشمن نمی‌اندازیم.

سردار شکارچی گفت: دشمن در برخی جاها نفوذ کرده پیاده نظام داشته و کار خود را انجام می‌دهد و ضرباتی را از طریق عوامل نفودی بر ما وار می‌کند. تمام افراد بی لیاقت دنیا طلب که هویت دینی و ملی خود را از دست داده و طوق بردگی نظام سلطه را دارند می‌تواند به کشور خسارت وارد کنند و ممکن است در جایگاه مسئولی نیز نفوذ یافته باشد اما این نفوذ حداقل است و اکثر مسیولان در حال خدمت‌گزاری به مردم هستند. 

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه یک اشکال اساسی که وجو دارد این است که تیتری که در نشریه انتخاب می‌کنیم چه قدر مشتری دارد افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌ها اشوب، نا امنی، بحران را در کشور تیتر خود قرار می‌دهد و این دیگر قدم زدن در زمین دشمن نیست بلکه بخشی از دشمن است و بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: به دو عنصر ملی و دینی که به عنوان دو بال مکمل همدیگر هستند، مدیونیم. فرهنگ ایرانی غنی ترین فرهنگ‌ها است و وقتی این فرهنگ با فرهنگ اسلامی در هم امیخته می‌شود به قله پیشرفت می‌رسد.

سردار شریف ادامه داد: دنیای استکبار برای هویت زدایی ملی و دینی کشور ما بسیج شده به طوری که یک شبه‌ انسان را وادار کند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران را بسوزاند و به آن افتخار کند. یا به قران توهین کند و به آن افتخار بورزد این فرد نه ایرانی و نه اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن می‌داند از مساجد و روحانیت آسیب دیده‌اند برای همین برای آن برنامه دارند، دشمن می‌داند از سپاه و بسیج آسیب دیده و برای آن برنامه دارد و بخشی را پیاده‌سازی کرده است.

 رسانه‌ها باید به هویت کاذب و دروغین دشمن هجوم ببرند

سردار شکارچی گفت: اگر گذاره‌ی نتواند این موضوع را خوب تحلیل کند، و به خصوص به نسل جوان و نوجوان انتقال موثر داشته باشد در رسالت خود موفق نبوده است.  

وی بیان کرد: رسانه‌ها زمانی مشروعیت در نظام جمهوری اسلامی دارند که دو کار اساسی انجام دهند از هویت ملی کشور و جمهوری اسلامی صیانت کنند و به هویت کاذب و دروغین دشمن هجوم ببرند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر