logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۱۵۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان؛

اهانت به قرآن نشانه شکست غرب است

اهانت-به-قرآن-نشانه-شکست-غرب-است
باید همه کشورهای اسلامی و مسلمانان علیه این اهانت به قرآن به پا خیزند اهانت کنندگان را سر جای خود نشانند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به دوازدهم مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تدبیر حضرت امام راحل و در راستای تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی، برای حفظ و استمرار انقلاب، ساماندهی و هماهنگی مراسم دینی ملی و انقلابی در دوازدهم مرداد سال ۱۳۵۹ تشکیل شد و یک نهاد عمومی و غیردولتی می‌باشد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امیدوارم افراد و مسئولین با شناخت دقیق و درک فلسفه تشکیل این شورا به وظایف خود عمل کنند و با گزینش افرادی توانمند دلسوز و دغدغه‌مند تحولی عظیم هم در استان و هم در شهرستان‌ها ایجاد نمایند.

امام جمعه ماهنشان در ادامه گفت: مسئله‌ای که قلبمان را به درد آورد البته قلب همه انقلابیون و مسلمانان بلکه تمام آحاد ملت را به درد آورد انتشار کلیپ ضرب و شتم عامل به معروف در نارنجستان قوام بوده باید در نظر داشت که چه روندی از سوی چه کسانی و با چه مشوقاتی با چه نیت‌هایی پیش گرفته شده که کار را به اینجا رسانده تا یک زن از سوی بی‌رگ اینطور در روز روشن مورد حمله و بی‌حرمتی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما اعتراض خود را به رفتار ناشایست و توهین آمیز هنجار شکن اعلام می‌داریم و خواستار برخورد قاطع، سریع و آشکار با عاملان ضرب و شتم عامل به معروف هستیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به اینکه اهانت به قرآن نشانه شکست غرب می‌باشد گفت: قرآن در قلب ما مسلمانان است واین اهانت‌ها قلب مسلمین را به درد می‌آورد و این اهانت‌ها نشانه خیانت و نفاق کشور سوئد و دانمارک و کشورهای غربی است چرا کشورهای سازمان همکاری اسلامی هیچ موضع قاطعی علیه این اهانت نمی‌گیرند. چرا کشورهای مسلمان فقط به محکوم کردن اکتفا می‌نمایند و هیچ عکس‌العمل عملی از خود نشان نمی‌دهند.

کوی تاکید کرد: باید همه کشورهای اسلامی و مسلمانان علیه این اهانت به قرآن به پا خیزند اهانت کنندگان را سر جای خود نشانند ما نمازگزاران جمعه اشد مجازات برای کشورهایی که از اهانت کنندگان به قرآن و اسلام حمایت می‌کنند را خواهانیم.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به پیام اصلی رزمایش اقتدار دریایی سپاه گفت: پیام اصلی رزمایش این است که کشورهای منطقه می‌توانند بر اساس مودت اسلامی امنیت منطقه خلیج فارس را برقرار کنند هیچ نیازی به حضور آمریکا و متحدانش در منطقه نیست و این رزمایش قدرت بازدارندگی ایران قوی و مقتدر منطقه را هویدا نمود و به همین مطلب رسانه‌های جهان نیز اقرا نمودند.

لزوم پایدار سازی آب شهر ماهنشان و روستاهای اطراف

وی در ادامه با بیان اینکه آب ماهنشان و روستاهای اطراف پایدار نبوده و از آب ناپایدار برخوردار هستند و باعث تنش ایجاد مشکلات متعدد می‌باشد از مسئولین استانی و کشوری خواست تا کمک کنند این شهرستان هرچه سریعتر به آب شرب پایدار دست یابند. وی افزود: از مردم عزیز میخواهم در مصرف آب و برق نهایت صرفه‌جویی را بنمایند از مصرف اضافی و غیر ضروری اجتناب نمایند تا بتوانیم از تابستان عبور نماییم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به چهاردهم مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: دین مبین اسلام حقوق بشر کامل‌تر و جامع‌تر تبیین نموده است اعلامیه حقوق بشر از طرف سازمان ملل بسیار ناقص و معیوب می‌باشد نقصان آن به جهت نداشتن شمول بر ابعاد وجودی انسان است.

وی با اشاره به یکشنبه ۱۵ مرداد سالروز انفجار بمب اتمی آمریکا در هیروشیمای ژاپن گفت: این دلیل روشنی بر درنده خویی آمریکا می‌باشد کسانی که خود جنایتکار جنگی بوده و هستند حق ندارند نسبت به صنعت هسته‌ای انسان دوستانه ایران اسلامی نظر داده و در آن دخالت کنند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز چهارشنبه ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم اذعان کرد: شهدای مدافع حرم الگوی آخرالزمانی بصیرت می‌باشند که رایحه شهادت در جهان اسلام توسط آنان نشر پیدا کرد مسئله شهدای حرم طبق فرموده رهبر انقلاب ماجرای عجیب تاریخ می‌باشد.

وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار و تبریک این روز به همه خبرنگاران که چشم بینای جامعه و زبان گویای آن می‌باشند گفت: از همه مستعدین جامعه میخواهیم تا در این عرصه قدم بگذارند و از دولت و مجلس میخواهیم تا مشکلات این قشر را رفع نمایند و از خبرنگار نماز جمعه شهرستان ماهنشان هم تشکر می‌نماییم.

صحنه‌های اهانت به قران کریم تاثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به ابا‌عبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد 

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه يکي از فرايض مهّم اسلامي، بلکه از ضروريّات اسلام، زکات است گفت: خداوند متعال در قرآن کريم بیش از 30 مورد زکات را تذکّر داده است و در بسياري از اين موارد آن را در رديف نماز ذکر کرده است.

وی با اشاره به آثار پرداخت زکات افزود: بیمه شدن جان و مال، وسعت رزق و روزی، تزکیه نفس از جمله آن است.

امام جمعه قیدار با اشاره به آثار ترک زکات نیز گفت: تلف شدن اموال، خسارت دو برابر، هزینه در راه اشرار، هزینه در راه گناه، کمبود و قحطی، رفع برکت از زمین، در ردیف ربا خواران قرار گرفتن.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عاشورا به شیعه یک روح شکست ناپذیری داده است گفت: هر واقعیتی که رنگ الهی به خود گیرد شکست ناپذیر می‌شود و در حصار زمان باقی نمی‌ماند.

حجت‌لاسلام موسوی با اینکه امسال با وجود پرحجم‌ترین حملات، سراسر شهرها و روستاهای کشورمان، شاهد پررونق ترین محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان، و پرشورترین سوگواری‌ها برای سالار شهیدان(ع) در دهه اول محرّم بود گفت: آنها که در این مصاف از ملت ایران سیلی خوردند، نه مزدوران پروژه بگیر سیاسی و رسانه ای، بلکه کارفرمایان شان در ناتوی فرهنگی- اطلاعاتی بودند. 

وی با بیان اینکه یکی از هنجارشکنیهای زبونانه، برای محرم ۱۴۰۲، هنجارشکنی‌های زبونانه در مراسم عزاداری محرم با کشف حجاب و رقص و آتش زدن پرچم‌های عزا در جلوی مساجد و تکایا و هیئت‌های عزاداری بود بیان کرد: آنها تصور می‌کردند می توانند خدشه ای در عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) ایجاد کنند. 

امام جمعه قیدار ادامه داد: مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه گر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علیرغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علیرغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جانها و قلبهای شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکست‌ها تکرار خواهدشد.

وی از هوشمندی و بصیرت مبلغان و ذاکران و مداحان و هیأت‌های امنا و دستاندرکاران مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌ها، به خاطر بصیرت و هوشمندی تشکر کرد گفت: امیدواریم شاهد تعمیق این بصیرت حسینی تا پایان ماه صفر باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی از تلاش‌ها و زحمات صادقانه و خالصانه تمامی عزاداران حسینی به‌ویژه مسئولین هیئت‌های مذهبی، وعاظ و سخنرانان، مداحان و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) به دلیل آفریدن شور و شعور حسینی و رعایت دستور العمل های بهداشتی تشکر و قدردانی کرد‌.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه ديپلمات‏ها و شهيد محمود صارمى، روز خبرنگار گفت: نقش خبرنگار در این عصر و روزگار که از آن به عصر اطلاعات و فن‌آوری تعبیر می‌شود به عنوان ابزار اطلاع رسانی نقشی حیاتی است. 

امام جمعه قیدار ادامه داد: خبرنگاری یعنی فریاد بلند انسان‌های بی‌صدا و مظلومی است که در زیر چکمه.های ظالمان صدایشان به جائی نمی‌رسد. 

حجت‌الاسلام موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: هفته فنی و حرفه‌ای کسب دانش، مهارت و فناوری‌های نوین یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصاد پایدار به شمار می رود. 

وی افزود: نظام آموزش فنی ‌و حرفه ‌ای مهم‌ترین بخش پازل مهارت آموزی نظام آموزشی کشور شناخته می‌شود و تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش فنی و حرفه‌ای از جمله مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است.

امام جمعه قیدار گفت: نظام آموزش فنی و حرفه‌ای باید با سرمایه‌گذاری بر نیروی کار تمام تلاش خود را در جهت نیل به توسعه پایدار به کار بندد. از این رو لازم است تا با کسب مهارت و ایجاد تخصص های مختلف، متناسب و هماهنگ با نیازهای جامعه قدم برداشت تا ضمن ارتقای پویایی و شادابی در میان قشر جوان باعث جلوگیری از هدر رفتن منابع انسانی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر