logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۱۲۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) ابهر در گفتگو با موج رسا:

اعتقاد به وحدانیت خداوند به حیا و داشتن حجاب منتهی می‌شود

اعتقاد-به-وحدانیت-خداوند-به-حیا-و-داشتن-حجاب-منتهی-می‌شود
رئیس حوزه علمیه برادران امیرالمومنین ابهر گفت: مردم ما اگر می‌خواهند خانواده دیندار داشته باشند باید به حجاب و حیا برگردند و کسی که به توحید و وحدانیت اعتقاد داشته باشد یقینا به حیا و داشتن حجاب منتهی خواهد شد.

حجت الاسلام حسن زلفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: حجاب یک مسئله شرعی و یک مسئله سیاسی است. در دین اسلام نسبت به حیا خیلی سفارش شده است و بخش اعظم این موضوع به زنان جامعه برمی‌گردد که یکی از مصادیق حیای اجتماعی همین بحث حجاب است‌.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: حجابی که دین به آن تاکید دارد و هم از برادران و هم خواهران مطالبه می‌کند، دارای یک حجاب حداقلی و یک حجاب حداکثری است. پوشش حداقلی همان مانتو و روسری است که مورد تاکید شرع هم هست اما حجاب حداکثری که در هنگام خواندن نماز ضروری است و ما به همراه چادر می‌بینیم، یک حجاب کامل و حداکثری است و در شأن یک خانم مؤمن این است که حجاب حداکثری را داشته باشد.

حجت الاسلام زلفی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری، حجاب علاوه بر اینکه یک مسئله شرعی است یک مسئله سیاسی هم هست، گفت: دشمنان انقلاب، دین و قرآن در حال نقشه‌چینی هستند و همانطوری که اعلام کردند تنها راه ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را از طریق ایجاد فساد، بی‌حجابی و بی‌بندوباری بین مادران و خواهران ما می‌دانند‌ و خواهران بی‌حجاب و بد‌حجاب از صحنه‌گردانان این موضوع غفلت دارند.

وی افزود: سرچشمه‌ها و طراحان این مسائل در جامعه ما شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های خارجی هستند که فرهنگ غیر ایرانی و غیر اسلامی را ترویج می‌کنند لذا به این نتیجه می‌رسیم که مسئله حجاب یک مسئله سیاسی است.

حجت الاسلام زلفی تصریح کرد: درست است که حجاب در دین تاکید شده و کسانی که دم از وطن و ایران می‌زنند اگر به تاریخ ایران نگاهی بیندازند و مطالعه کنند خواهند دید که حجاب در گذشته هم وجود داشته است بنابراین هم دین ما و هم ع‍ِرق ملی ما بر مسئله حجاب تاکید دارد.

رئیس حوزه علمیه برادران امیرالمومنین(ع) ابهر با بیان اینکه مسئله حجاب در کشور ما نگاه درونی نیست و نگاه و نقشه بیرونی است، گفت: دشمنان ما برای این موضوع هدف دارند، در زمان رضا پهلوی نیز مسئله‌ای که در مسجد گوهرشاد رخ داد یک نقشه از سوی دشمنان ایران و اسلام بود.

این مسئول افزود: رضاخان قلدر قصد داشت کشور ما نیز مانند کشورهای غربی باشد و در مقدس‌ترین مکان در کشور ما مشهد ، حرم امن ثامن الحجج و در مسجد گوهرشاد این فاجعه را به بار می‌آورد.

حجت الاسلام زلفی گفت: رضاخان این دیدگاه را داشت که بی‌حجابی همراه با پیشرفت خواهد بود و این موضوع کاملا غلط است و این نگاه بیرون مرزی است و مردم متدین در آن زمان مقاومت کردند و علما نیز به این مسئله ورود کردند و نشان دادند که بحث حجاب یکی از مسائلی است که ریشه در اعتقادات دینی ما دارد و قابل تفکیک و جدایی نیست.

وی افزود: ما بانوان متدین و با حجابی را داریم که دارای تحصیلات بالاتر از دکترا هستند و یک نمونه بارز همسر شهید شهریاری که در دانشگاه شهید بهشتی یکی از فعالان علمی و از تأثیرگذاران در دانشگاه به حساب می‌آیند. 

رئیس حوزه علمیه برادران امیرالمومنین(ع) ابهر با بیان اینکه حجاب یک مصونیت است، گفت: اگر ما تاریخ انبیا را جستجو کنیم در خانواده پیامبر و اهل بیت فرد بی‌حجابی نخواهیم دید، معصومین (ع) به حیا و حجاب سفارش کردند، بنابراین مردم ما اگر می خواهند خانواده دیندار داشته باشند باید به حجاب و حیا برگردند، کسی که به توحید و وحدانیت اعتقاد داشته باشد یقینا به حیا و داشتن حجاب منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر