logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۱۲۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وصیت نامه شهدا:

حجاب زن کوبنده‌تر از خون شهیدان است

حجاب-زن-کوبنده‌تر-از-خون-شهیدان-است
شهید در فرهنگ نفیس قرآنی مقامی بس گرامی و گرانبها دارد و بر زنده بودن شهید و مقام شامخی که در آسمان‌ها کسب می‌کند، تأکید مؤکد شده است.

به گزارش موج رسا; غواص شهید احمد عبدی، فرزند زوج غلامحسین و معصومه در ششم خرداد ۱۳۴۶ در روستای سُها از توابع شهرستان خدابنده زنجان به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید

پدرش کشاورز بود و ۳ پسر و ۲ دختر به غیر از احمد داشتند و احمد پس از چندی پا به مدرسه گذاشت و مقاطع تحصیلی را همز‌مان با کار در روستا با موفقیت پشت سر گذاشت و موفق شد مدرک دیپلم را اخذ نماید.

شهید احمد عبدی همزمان با آغاز انقلاب اسلامی به همراه چند تن از دوستانش به زنجان آمد و در تظاهرات شرکت می‌کرد ولی هنگام برگشت به روستا مردم را از وقایع انقلاب آگاه می‌ساخت هر چند سن بسیار کمی داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی احمد به فعالیت خود در پایگاه‌های مسجد ادامه داد و به دفاع از انقلاب پرداخت.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، احمد نیز با ثبت‌نام در بسیج و سپری کردن آموزش‌های مقدماتی نظامی راهی منطقه جنوب کشور شد.

پس از چندی به عنوان پاسدار افتخاری به سپاه پاسداران پیوست و پس از آن احمد با سپری کردن آموزش غواصی به عنوان غواص در عملیات کربلای ۴ شرکت کرد و در سوم دی ماه ۱۳۶۵ در ادامه‌ی همین عملیات در منطقه‌ی بوارین بر اثر اصابت ترکش به سر و شکم به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار روستای سُها به خاک سپرده شد.

وصیت نامه شهید احمد عبدی

"ولا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله  امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون"

 انّالله  و انّا الیهِ راجعُون" دوشنبه 64.06.25 بنام آن خداوندی عادلی که غافر ذنوب است و خدایى که ما و تمام بندگانش را از ظلمات و گمراهى به سوى نور و حقیقت رهنمون مى نماید وخدایى که رحمان، رحیم، کریم، حکیم،عزیزو جبار است.

بعد از حمد و سپاس خداوند بى همتا، شهادت و گواهى به یگانگى خداوند، گواهى به پیامبرى حضرت محمد(ص)، ولایت حضرت على (ع)، اولاد پاکش و به رهبرى ولایت فقیه در غیبت حضرت امام زمان (عج)، صلوات و سلام به روح پاک شهداى راه حق، عدالت، درود، سلام و آرزوى سلامتى براى همه رزمندگان اسلام در جبهه‌هاى نبرد حق علیه باطل، درود بى پایان به رهبر کبیر انقلاب و یاور مستضعفان کوبنده مستکبران نور چشم ره‌گم کردگان ابراهیم زمان امام خمینى بت شکن و آرزوى سلامتى براى تمام مسئولین جمهورى اسلامى و برای تمام خدمتگذاران به اسلام سلامتی از خدای منان خواهانم.

به حکم وظیفه وصیت نامه‌ام را شروع مى‌کنم، قبل از هر چیز باید از پدر و مادر عزیزم که زحمات زیادی برای من کشیده‌، مرا بزرگ کرده و روانه جبهه حق علیه باطل کردند تشکر می‌کنم.

 بعد از آن همه اذیت که به شما کرده‌ام معذرت و حلالیت می‌خواهم که شرط قبولى شهادت من نزد پروردگار رضایت شما و مادر عزیز، و زحمت کش مى‌باشد که اگر شما از من راضى نباشید خداوند هم ازمن راضى نخواهد بود.

پدر و مادر عزیزم مى‌دانم که شهادت فرزند براى پدر و مادر سخت است ولى من از شما مى‌خواهم در شهادت من اصلا گریه نکنید بلکه بر مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنید و اگر دلتان شکست ما را دعا کنید چون که شهادت فنا و نیستى نیست بلکه پرواز عاشق به سوى معشوق و آزاد شدن انسان از تمام بندها است.

بالاخره شهادت خط انتهاى سعادت و رستگارى و فلاح یک انسان است و بدانید که انسان همیشه در معرض آزمایش‌هاى الهى قرار دارد و باید همیشه کوشش کند که از این امتحانات سرافراز بیرون آید.

اما اى خواهران رسالت شما بسیار سنگین است که با حفظ حجابتان "که حجاب زن کوبنده تر از خون شهید است" و حفظ خون و پیام شهدا مى‌توانید، خدمت بزرگى به اسلام و مسلمین داشته باشید.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر