logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۱۱۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار در گفتگو با موج‌رسا:

نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را از تندباد تهاجم فرهنگی در امان نگه می‌دارد

نهادینه-کردن-فرهنگ-عفاف-و-حجاب-جامعه-را-از-تندباد-تهاجم-فرهنگی-در-امان-نگه-می‌دارد
امام جمعه قیدار با بیان اینکه امروز توطئه کشف حجاب با شیوه‌های دیگری با نام جنگ نرم انجام می‌شود و هر روز قربانی می‌گیرد گفت: ماهواره و برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی حیا و کرامت و شخصیت زن را لگد مال می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از پلید‌ترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر توطئه کشف حجاب است، رضاخان به دنبال اجرای تز اسلام زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود که از مهمترین جلوه‌های این طرح پدیده کشف حجاب بود که به صورت قانون و دستوری وارد عمل شد اما با مخالفت‌های مردمی به رهبری روحانیت مواجه شد که می‌توان به سرکوب قیام مسجد گوهر شاد و کشتار مردم مظلوم اشاره کرد که حادثه مسجد گوهرشاد؛ سند تاریخى غیرتمندى مردم مسلمان ایران‏ است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تمدن مادی غرب بر پایه مادیت و دنیا گرایی بنا شده حاکمان آن شیفته قدرت و ثروت و لذت هستند برای رسیدن به این هدف خود نیاز به مردمی مادی و جدای از معنویت دارند از این رو تلاش می‌کنند مظاهر معنویت را از بین ببرد و اسباب غفلت و مادیت را ترویج و گسترش دهد.

امام جمعه قیدار گفت: یکی از نشانه‌های بروز معنویت در جامعه حجاب اسلامی است که به شدت با مادیت تعارض دارد چرا که یکی از راهکارهای ترویج فساد و مبارزه با معنویت استفاده ابزاری از زنان و رواج بی‌بند و باری بین جوانان است از این رو یکی از سیاست‌های جدی غرب مبارزه با حجاب و پوشش زنان است.

وی با بیان اینکه قرآن چندین بار شیطان را به‌عنوان اصلی‌ترین دشمن انسان که سعی در به‌فساد و فحشاء کشاندن انسان و جوامع انسانی دارد، معرفی می‌فرماید، ادامه داد: جالب اینجاست که قرآن تصریح می‌نماید، از اولین و مؤثرترین توطئه‌های خصمانه شیطان علیه انسان در همین راستا، درآوردن پوشش از تن انسان و برهنگی اوست.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه امروز توطئه کشف حجاب با شیوه‌های دیگری با نام جنگ نرم است و هر روز قربانی می‌گیرد گفت: ماهواره و برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی حیا و کرامت و شخصیت زن را لگد مال می‌کنند به فرموده مقام معظم رهبری بی‌حجابی فاضلاب مدرنیته، مقدمه بی‌عفتی و بی‌بند و باری است به عبارتی بی‌حجابی آزادی مرد است نه زن، تحقیر زن است نه تجلیل او که باید هم خانواده‌ها و هم بانوان قدری در این زمینه هوشیار‌تر باشند تا در دام دشمن نیافتند چراکه صفات انسانی و آرامش خانوادگی و جامعه و فردی آن‌ها از بین خواهد رفت.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه حجاب آرم جمهوری اسلامی ایران است تصریح کرد: دنیا انقلاب اسلامی را با حجاب بانوان می‌شناسد و ابرقدرتها از این نشانه پر ارزش انقلاب آنقدر هراس دارند و یکی از مهمترین توصیه‌ها و سفارشات شهدا، به حجاب و عفاف و غیرت است. 

وی اذعان کرد: هرگاه فرهنگ عفاف و حجاب نهادینه شود، جامعه از تندباد تهاجم فرهنگی در امان می‌ماند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر