logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۱۱۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

حجاب، مهمترین خاکریز فرهنگی در مقابل هجمه دشمن است

حجاب،-مهمترین-خاکریز-فرهنگی-در-مقابل-هجمه-دشمن-است
سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه در جامعه‌ای که همه چیزش را مدیون خون شهدا است گفت: حجاب، مهمترین خاکریز فرهنگی در مقابل هجمه دشمن است.

محمد کاظم سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در منابع روایی و گفتار بزرگان آمده که نگاه، تیری است از تیرهای شیطان که قطعاً این تیر به هدف می‌نشیند اظهار کرد:  نگاه‌های گناه‌آلودی که عامل اصلی آن، بی‌حجابان و سارقان عفاف و اخلاق جامعه‌اند، موجب ربایش دین و ایمان و عفت جامعه می‌شود و در این میان، نوجوانان و جوانان بیشترین قربانیان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بحث حجاب و عفاف نه مسئله‌ امروز و دیروز، نه مسئله زنان و نه مسئله‌ی اسلام؛ بلکه مسئله‌ی انسان است.

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان عنوان کرد: داشتن پوشش مناسب، فارغ از هر دین و مذهب و هر عقیده و گرایشی، از دیرباز در همه‌ی جوامع جزو لاینفکی از قواعد و رسوم اجتماعی جوامع متمدن بشری بوده است و جامعه ایرانی نیز خارج از این قاعده و قانون نیست.

سلامت افزود: با بررسی مستندات و شواهد در ادوار تاریخی، کمتر با برهنگی اقوام و قبیله‌‌ها مواجه می‌شویم، مگر در میان قبایل بدوی که هیچ ردپایی از دانش و تمدن در میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی گفت: پس حجاب مختص اسلام نیست و در جامعه ایران حتی قرن‌ها قبل از اسلام زنان و مردان دارای پوشش کاملی بوده‌اند و بعد از تشرف به دین اسلام این پوشش به منزله‌ بخشی از هویت ملی و اجتماعی آن‌ها درآمده است.

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ابراز کرد: پس از انقلاب در زمان 8 سال دفاع مقدس تاریخ گواه است که بسیاری از جوان‌های رشید و باغیرت از جان شیرین خود گذشتند که به ساحت زن ایرانی در شهرهای اشغال شده همچون خرمشهر، تعدی و تجاوزی نگردد، و در راستای حفظ حجاب چه بسیار توصیه‌هایی که شهدا برای بازماندگان و زنان امروز نکرده اند که نشان از اهمیت حیاتی این مسئله است.

سلامت تاکید کرد: شهید فرج اله ابراهیمی در وصیتنامه خود می‌نویسد "خواهران عزیزم! خواسته من این است حجاب خود را خوب حفظ کنید که حجاب شما از خون شهدا کوبنده‌تر است" یا شهید احمدی عبدی در وصیت نامه‌اش آمده "اما ای خواهران رسالت شما بسیار سنگین است که با حفظ حجابتان که حجاب تو کوبنده تر از خون من است و حفظ خون و پیام شهدا می‌توانید خدمت بزرگی به اسلام و مسلمین بکنید امیدوارم که بتوانید به نحواحسن به وظیفه خود عمل نمائید" یا شهید قدرت اله افشاری راد می‌نویسد "خواهران عزیزم، در لحظه‌های آخرم مسؤلیتی سنگین برعهده شما می گذارم که با حجاب خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق، غرب بزنید" و هزاران شهید دیگر که به نوعی در خصوص حفظ حجاب توصیه‌ها و تاکیدات فراوان داشتند.

وی گفت: بنابراین شواهد نشان دشمن تلاش می‌کند ریشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی و نظام حاکم بر ایران را سست و بی‌بنیان نشان داده و با کم‌رنگ کردن حجاب در اذهان عمومی زمینه بد حجابی و بی‌حجابی را در جامعه بیشتر از این رقم بزند.

سرپرست معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان عنوان کرد: لذا بر تمامی خواهران به عنوان وارثان خون شهیدان وظیفه است که به توصیه‌های شهدای معزز که از همه چیز خود در راه پاسداشت این سرزمین گذشتند عمل نماییم و در سایه‌ی فرامین الهی و قوانین اجتماعی اعلام کنیم، حجاب و عفاف نه تنها باعث حصر و مهجوریت زن مسلمان نیست، بلکه مبیّن حضور او در عرصه‌های مهم علمی و اجتماعی و فرهنگی‌ به عنوان یک انسان، فارغ از ابزارهای جنسیتی، با تکیه بر توانمندی‌های اوست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر