logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۱۱۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فعال سیاسی در گفتگو با موج رسا:

عفاف و حجاب؛ ضامن توسعه فرهنگ عمومی است

عفاف-و-حجاب؛-ضامن-توسعه-فرهنگ-عمومی-است
فعال سیاسی با بیان اینکه ۲۱ تیر ماه روز "عفاف و حجاب" و یادآوری این نکته که فرهنگ عمومی هر جامعه، ریشه در باورهای افراد همان جامعه دارد گفت: عفاف و حجاب؛ ضامن توسعه فرهنگ عمومی است.

سید لیلا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه گسترش فرهنگ عمومی عفاف و حجاب، یک عزم جدی و ملی می‌طلبد و وظیفه تک تک اقشار جامعه است و بنابراین رعایت عفاف و حجاب، تنها و فقط مختص زنان نیست اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب در این باره می‌فرمایند: در مکتب اسلام، حفاظ و حجابی بین زن و مرد وجود دارد این به معنای آن نیست که زنان، عالم جداگانه‌ای غیر از عالم مردان‌دارند، زنان و مردان در جامعه و در محیط کار، با هم زندگی می‌کنند، همه جا با هم سر و کار دارند، مشکلات اجتماعی را با هم‌ حل می‌کنند، جنگ را با هم اداره می‌کنند و کردند، خانواده را با هم اداره می‌کنند و فرزندان را پرورش می‌دهند، اما آن حفاظ و حجاب در بیرون از محیط خانه و خانواده حتما حفظ می‌شود این، آن نکته ‌ اصلی در الگوسازی اسلامی است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: تیرماه سال۱۳۱۴با دستور کشف حجاب توسط رضاخان گروهی از مردم غیور و متدین مشهد در صحن مسجد گوهرشاد در حرم امام رضا علیه السلام تحصن کرده و نسبت به این امر موهون اعتراض کردند.

فعال سیاسی عنوان کرد: در واقعه گوهرشاد مردم در کنار علما و روحانیون نسبت به این عمل غیر دینی و غیرانسانی با هم و یک صدا از انجام این کار اجتناب کردند و با تحصن در صحن گوهرشاد انزجار و اعتراض خود را علنی و آشکارا بیان کرده و صدای خود را به گوش همه ایرانیان رساندند.

حسینی تاکید کرد: این حرکت مردم مشهد یک امربه معروف و نهی از منکر اجتماعی و یک حرکت وحدت برانگیزی بود که نشان از فهم و بصیرت همگانی دارد.

وی ابراز کرد: مردم مشهد در آن زمان یک قیام شجاعانه بر علیه حکومت مستبد و تحت فرمان دولت‌های استعماری انجام دادند.

فعال سیاسی عنوان کرد: چنین حرکت‌های در زمان شاه مستبد و خود رای پهلوی زمینه سازی قیام‌های بعدی بود و علاوه برآن تقید و تعهد مردم نسبت به مسائل دینی رانشان می‌دهد.

حسینی گفت: اگر مردم مشهد در تیرماه سال ۱۳۱۴چنین حرکتی را انجام نمی‌دادند امروز ما نمی‌توانستیم محکم و مقتدر در مقابل هجمه‌های دولت‌های خودکامه که حجاب را مانع پیشروی‌های سیاسی و استبدادی خود می‌دانند ایستادگی شود.

وی افزود: واقعه گوهرشاد نشان می‌دهد که دول استعمارگرغربی از سال‌ها پیش برای دین‌زدایی وسم پاشی برعلیه دین و مذهب نقشه و تلاش داشتند آنها می‌دانستند که اگر حیا و عفت را  ازدامن زن مسلمان و مومن بزدایند می‌توانند غیرت و همت را از مرد مسلمان بگیرند و این مقدمه‌ای برتمام حرکت‌های ظالمانه آنها خواهد بود.

فعال سیاسی تاکید کرد: این مساله بر همگان آشکار است که دین و دینداری عامل وحدت و موفقیت هر ملت و حکومتی است پس در حال حاضر هم کشورهای استکباری گام اول خود جهت ادامه استبداد را حذف دین و مذهب می‌دانند و سرلوحه حرکت شومشان رابا حذف حجاب و عفاف قرار داده‌اند در همین راستا هر زن و مرد مسلمانی جهاد در راه حفظ حجاب و عفاف را باید اولویت رفتار دینی خود قرار دهد و امر به معروف و نهی از منکر عملی و علنی را اقدام عاجل خود دانسته و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر