logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۰۶۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

بی‌توجهی به مسئله حجاب خیانت است

بی‌توجهی-به-مسئله-حجاب-خیانت-است
امام جمعه زنجان گفت: اگر بی توجی نسبت به مسائل حجاب صورت گیرد خیانت و نشانه عدم اطلاع از دسیسه‌های دشمن است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه دشمن هویت‌هایی مانند هویت دینی، فرهنگی و انسانی را هدف قرار داده است، اظهار کرد: هیچ مکتبی به‌جز اسلام به زنان جایگاه و کرامت نداده است و نقش زن در جامعه، نقش مادر، زن، خواهر و دختر است.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی، افزود: آیت‌الله سعید در ۲۰ خرداد ۱۳۴۹ زیر شکنجه های حکومت ستم‌شاهی به شهادت رسید.

امام جمعه زنجان عنوان کرد: همچنین روز 20 خردادماه روز صنایع دستی و روز ملی فرش نام گذاری شده و صنایع دستی در استان قدمت بالایی دارد.

حجت الاسلام خاتمی ضمن قدردانی از افرادی که در زمینه صنایع‌دستی فعالیت دارند، به مسئولان تاکید کرد تا اقدامات لازم جهت رونق اقتصادی صنایع دستی انجام شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: یکی از تصمیمات مهم هم در سال ۵۹، تشکیل شورای فرهنگی در ۲۳ خرداد بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند: یکی از مهمترین مسائل در تمام دستگاه‌ها مخصوصا در دانشگاه‌ها و مدارس تغییرات بنیادی برنامه‌های فرهنگی است.

امام جمعه استان زنجان عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: زمانی که به فرهنگ اصیل اسلامی توجه شود دستگاه فرهنگی کشور از غرب‌زدگی و آموزش‌های استعماری نجات پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام خاتمی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند: کشور ما امروزه خوشبختانه درگیر جنگ نظامی نیست اما بالاتر از همه جنگ‌ها جنگ فرهنگی است.

امام جمعه زنجان اذعان کرد: جنگ فرهنگی به زودی خود را نمایان نمی‌کند بلکه با گذشت زمان 10 سال یا 20 سال بعد اثرات آن در جامعه آشکار می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: همین قدر که ندانید که دشمن در صدد حمله است و این حمله از کجاست و چگونه است باید مطمئن شوید که شکست خواهید خورد.

وی با بیان اینکه امروزه استکبار جهانی با ما سر جنگ دارد و در باب فرهنگ باید به شدت مراقبت شود، ابراز کرد: در این مهم رهبر انقلاب بیشتر تاکید دارند که رفتار، عدالت و حرکات به گونه‌ای نباشد که به دشمن کمک نشود.

امام جمعه استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته دشمن بحث حجاب را مطرح نموده است و این یعنی تبلیغ فرهنگی دشمن، عفت و پاکی را هدف نهاده که جز فطرت انسان است.

حجت الاسلام خاتمی گفت: در جامعه اسلامی و فرهنگ دینی مسلمانان، زن جایگاه رفیعی دارد.

وی عنوان کرد: اگر بی توجی نسبت به مسائل حجاب صورت گیرد خیانت است و نشانه عدم اطلاع از دسیسه‌های دشمن است که این فرهنگ مهاجم خطرناک است.

حجت‌الاسلام خاتمی گفت: هدف جنگ فرهنگی امروز دشمن ناامیدی نسل جوان است، که امام خامنه‌ای در سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند: بحث ایجاد امید برای جوانان مهم است دشمن می‌خواد یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق کند. بزگ نشان دادن ضعف‌ها و کاستی‌ها و کوچک نشان دادن قوت‌ها و قدرت‌ها در جامعه هدف اصلی دشمن است.

 امام جمعه استان زنجان ابراز کرد: چنانچه نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل در سخنرانی گفته به زودی خاک ایران حمله خواهیم کرد وقتی که از موشک خیبر رونمایی شد پی به ابهت ایران بردند.

حجت الاسلام خاتمی، عنوان کرد: مطلب بعدی رو نمایی از موشک فرا صوت فتاح می‌باشد که سه کشور به جز ایران در این رابطه دارای قدرت هستند که این کشور ها عبارتند از آمریکا، چین، روسیه.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر