logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۰۹۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
حجت الاسلام ماندگاری در گفتگوی اختصاصی با موج رسا:

هیئت‌های مذهبی در ترویج گفتمان انقلاب و جهاد تبیین نقش ویژه‌ای دارند

هیئت‌های-مذهبی-در-ترویج-گفتمان-انقلاب-و-جهاد-تبیین-نقش-ویژه‌ای-دارند
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در جهاد تبیین گفت: امروز اگر هیئتی می‌‌خواهد در مسیر راه امام حسین(ع) و شهدا درست قدم بردارد حتما باید بر اساس توصیه حضرت آقا و در جهت جهاد تبیین باشد‌.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری در گفت‌و‌گو اختصاصی با موج رسا; با بیان اینکه امروز اگر هیئتی می‌‌خواهد در مسیر راه امام حسین(ع) و شهدا درست قدم بردارد حتما باید بر اساس توصیه حضرت آقا و در جهت جهاد تبیین باشد، اظهار کرد: جهاد تبیین یعنی برای مخاطبان به ویژه مخاطبان جوان و نوجوان عنوان شود که چرا عاشورا به وجود آمد، چرا بهترین انسان‌ها را با سخت‌ترین و فجیع‌ترین وضع به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: باید دلیل اینکه چرا مردم کوفه‌ای که برای امام حسین(ع) نامه نوشتند ایشان را یاری نکردند برای قشر جوان روشن شود.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: باید این را در نظر بگیریم در زمان حال ما نیز امام زمان(عج) را دعوت می‌کنیم بنابراین باید مراقب باشیم که خدای نکرده در یاری حضرت سست نباشیم بنابراین باید وقایع قبل و بعد کربلا در هیئت‌ها تبیین شود.

وی با بیان اینکه آنچه باعث شد امام حسین (ع) به شهادت برسد به دلیل ضعف ایمان مردم بود، زمانی که ایمان به وعده‌های خدا سست شد، وعده‌های ابن زیاد و یزید برای آن‌ها جلوه پیدا کرد، گفت: یزید به عمر بن سعد وعده حکومت ری را داده بود، طبق آیه قرآن: وعده‌های دشمن دروغ است و وعده‌های خدا صادق است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: زمانی‌که ما به وعده‌های خدا ایمان داشته باشیم، در مسیر امام حسين(ع) و شهدا استقامت خواهیم داشت و این باعث می‌شود که مسلمانان یکدیگر را به صبوری دعوت کنند.

وی تصریح کرد: بالاترین تببین این است که به همه مخاطبان گفته شود کسی که با وعده‌های خدا زندگی کنند، ولی خدا را اطاعت کنند، در مسیر زندگی خود استقامت داشته باشند و کسی که به این به باور برسد اگر در سختی‌هایی که در مسیر انقلاب و امام حسین (ع) متحمل می‌شود و به مصداق آیه "ان مع العسر یسرا " برسد که شیرینی‌های بسیار قشنگی را دریافت می‌کند و کسی که با خدا معامله کند خدا بهترین پاداش را که بهشت است به او می‌دهد خدا به او عزت،برکت و نورانیت می‌دهد.

این کارشناس مذهبی افزود: اگر وعده‌های خدا را باور کردیم و وعده‌های ایران اینترنشنال، فضای مجازی، آمریکا و اسرائیل را باور نکنیم ما نیز مانند شهدا جزء ثابت قدمان در مسیر شهدا خواهیم شد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید راه شهدا و امام حسین(ع) را تبیین کنند، گفت: هیئت‌ها باید ایمان مخاطب را به وعده‌های خدا تقویت کنند و باید به ما امید به وعده‌های الهی را آموزش دهد نه امید به وعده‌های واهی و توخالی دشمنان.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هیئت‌ها باید به جوانان ثابت قدم بودن در راه ولایت، سبک زندگی و غیرت حسینی، صبر و مقاومت حسینی و انفاق حسینی را آموزش دهند.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند به همه هیئت‌ها این توفیق جهاد تبیین را بدهد، گفت: در روزهای نزدیک به محرم امسال همه شاهد هستیم منافقینی که چهل سال پیش عزیزان ما را به شهادت رساندند، آواره کشورهای دیگر شدند، منافقینی که تا دیروز دشمنان ایران آنها را نماینده مردم ایران می‌دانست الان اعلام کرده است که شما نماينده مردم ایران نیستید، این یعنی پیروزی حق بر باطل و نشان دهنده وعده‌های توخالی دشمنان به منافقین دلبسته به آنها است.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: اگر این حقایق در هیئت‌ها بازگو شود دیگر هیچ کس به وعده‌های دشمنان دلخوش نمی‌کند و همه به وعده‌های خداوند ایمان می‌آورند، بنابراین اگر با خدا معامله کنیم مثل امام حسین(ع) و شهدا دنیا و آخرتی آباد خواهیم داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر