logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۶۸۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
استاندار زنجان:

لزوم تعین تکلیف پنجره واحد در استان زنجان/ لزوم کاهش برداشت از آب‌های زیرزمینی در استان زنجان

لزوم-تعین-تکلیف-پنجره-واحد-در-استان-زنجان-لزوم-کاهش-برداشت-از-آب‌های-زیرزمینی-در-استان-زنجان
استاندار زنجان با بیان اینکه تا چند ماه آینده باید تکلیف پنجره واحد مشخص شود، گفت: درجایی باید نقطه پشت سر پروژه‌ها بگذاریم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی استاندار زنجان امروز در جلسه شورای برنامه و توسعه استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان جزو مدود استان‌هایی که رشته نقشه‌برداری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، اظهار کرد: اهمیت SDI بسیار زیاد است و با استفاده از آن روند کاری سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی آسان می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه طی جند سال گذشته در دستگاه‌های مختلف SDI کاربرد خاصی نداشته است، ابراز کرد: هیچ سازمان جرات ورود حاکمیتی به این مسئله را ندارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان پنجره واحد سرمایه‌گذاری موضوعی است که سال‌ها در استان زنجان مطرح بوده است، تصریح کرد: مشکلاتی در استفاده از پنجره واحد سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا چند ماه آینده باید تکلیف پنجره واحد مشخص شود، عنوان کرد: درجایی باید نقطه پشت سر پروژه‌ها بگذاریم.

افشارچی با اشاره به مشکلات حوزه آب در استان زنجان و اینکه مشکل اصلی دشت‌های خرمدره و سلطانیه برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی است، ادامه داد: تلاش‌ها برای حل این مشکلات ادامه دارد.

وی با اشاره به لزوم کاهش برداشت از آب‌های زیرزمینی افزود: برای این کار دو برنامه انتقال آب از سرشاخه‌های ارتفاعات سد کینه ورس و مقابله با چاه‌های غیرمجاز در استفاده از آب‌های زیرزمینی در دستور کار قرار دارد.

خبرنگار: محمد کریمی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر