logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۶۷۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان هشدار داد؛

آژیر خطر آب در استان زنجان به صدا درآمده است

آژیر-خطر-آب-در-استان-زنجان-به-صدا-درآمده-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه آژیر خطر آب در این استان بلند به صدا درآمده است، گفت: چیزی که استان را نجات می‌دهد حفظ آب به وسیله اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری است.

به گزارش موج رسا:آیت‌الله علی خاتمی امروز در جلسه‌ای که برای بررسی وضعیت منابع آبی، پروژه‌ها و وضعیت تخصیص آب به استان زنجان با حضور وزیر نیرو، نمایندگان استان‌ها و سایر مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت‌هایی که بر عهده ما قرار داده شده باید به نحو مطلوب انجام شود چراکه ما در مقابل آیندگان مسئول هستیم و آن‌ها ما را مورد قضاوت قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه فرصت خدمتی که به ما داده شده تکرار نخواهد شد، افزود: ما در دو دادگاه باید پاسخگو باشیم و نخست قضاوت عمومی و بعد دادگاه عدل الهی است. بنابراین فرصت به ما داده شده است باید به خوبی از این فرصت استفاده کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ما با کسی تعارف نداریم، گفت: بزرگترین چالش کنونی کشور آب است. در گذشته به هر دلیلی غفلت انجام شده است و متاسفانه افرادی که سر کار می‌آیند دوست دارند خود را خوب جلوه دهند و اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته را خراب کنند.

وی ادامه داد: درست است که کوتاهی‌هایی در سال‌های گذشته در کشور در زمینه آب انجام شده باشد اما باید راهکار عبور از بحران‌ها را بدست آوریم و صرفا پیگیر مقصر نباشیم.

آیت‌الله خاتمی گفت: در دهه‌های گذشته از ۹۰۰ روستای استان زنجان صرفا ۷ روستا برق داشت اما در حال حاضر بیشتر روستاها برق دارند، اکثر راه‌ها خاکی بود اما الان ۸۷ درصد آسفالت‌ریزی شده است و همه از اقداماتی است که در سال‌های گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه آژیر خطر آب در این استان بلند به صدا درآمده است، افزود: چیزی که استان را نجات می‌دهد حفظ آب به وسیله اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

وی با بیان اینکه ۳ قوه و مجلس با رئیس جمهور وحدت دارند، گفت: مردم نیز امیدوار به اقدامات خوبی هستند که در این دولت انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید بحث الگوی کشت با همراهی وزیر نیرو و جهاد در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: ما مصرف آب بی‌خودی بالایی داریم، چرا باید کشور ترکیه خاک سرب‌دار خود را به کشور ما صادر کند ما با مصرف انرژی عناصر آن را استحصال کنیم؟ تنها دلیل این امر این است که انرژی در کشور ما ارزان است./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر