logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۶۳۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فضائلی:

حضور مسئولان در دانشگاه به رشد دانشجویان کمک می‌کند

حضور-مسئولان-در-دانشگاه-به-رشد-دانشجویان-کمک-می‌کند
یک کارشناس مسائل سیاسی نگرانی مسئولان از قرار گرفتن در جایگاه پاسخگویی را یکی از علل کم شدن جلسات گفت و شنود آنها با دانشجویان دانست.

به گزارش موج رسا; مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب و توصیه معظم له به مسئولان برای حضور در جمع های دانشجویی گفت: یکی از آثار حضور مسئولان در جلسات گفت و شنود با دانشجویان، پاسخ دادن به سوالات دانشجویان است چرا که عدم پاسخگویی به این سوالات موجب می گردد تا ذهنیت منفی نسبت به مسائل کشور ایجاد شود این در حالی است که اگر به این سوالات پاسخ داده شود بخشی از این مشکلات حل می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تاثیری که این گفت و شنودها بر روی مسئولان می گذارد، افزود: این جلسات موجب می گردد تا مسئولان از اقدامی که پاسخ قانع کننده برای آن ندارند صرف نظر و یا آن را اصلاح کنند.

وی این گفتوگو ها را فرصتی برای مسئولین جهت تبیین اقدامات خود دانست و  ادامه داد: این جلسات موجب می گردد تا دانشجویان در جریان مسائل کشور قرار گیرند و منطقی که پشت برخی تصمیمات است را بدانند، از طرفی باعث می‌شود تا مسئولین از سوالاتی که در مورد عملکرد آنان در جامعه مطرح می گردد مطلع شوند، خودشان را برای پاسخگویی آماده کرده و در صورت لزوم روش های خود را مورد بازنگری قرار دهند.

فضائلی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا تاکنون به خوبی گفت و شنود میان مسئولان و دانشجویان شکل نگرفته افزود: نمی‌توانیم بگوئیم تا به حال هیچ گفتگویی میان مسئولان و دانشجویان شکل نگرفته اما می شود ادعا کرد این وجه از تعامل خیلی کمرنگ بوده است. حضور مسئولان در دانشگاه ها پیش از این هم اتفاق افتاده که می توان به حضور رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه در نشست های دانشجویی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با این وجود حضور مسئولان در جوامع دانشگاهی و گفت وگوی آنها با دانشجویان در اوایل انقلاب بیشتر بود، همچنان که خود حضرت آقا هم اشاره کردند؛ اوایل انقلاب هر هفته به دانشگاه می رفتند، تصور من این است که مسئولان در دوره‌های بعد به علت مشغله ها، گرفتاری ها و نبود نگاه ویژه به دانشگاهیان، کمتر به این گفت وگوها پرداخته اند.   

فضائلی نگرانی مسئولان از قرار گرفتن در جایگاه پاسخگویی را یکی دیگر از علل کم شدن جلسات گفت و شنود دانست و گفت: دانشجویان به دلیل روحیات خاصی که دارند پرسش های تندوتیزی مطرح می کنند که ممکن است برخی از مسئولین خوششان نیاید و این آمادگی را نداشته باشند که در معرض سوالات صریح قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این جلسات باعث می‌شود تا نگاه دانشجویان به واقعیت نزدیکتر شود چرا که دانشجویان اصالتاً آرمانگرا هستند و این جلسات کمک می کند تا این آرمان گرایی قدری تعدیل شود و در نهایت موجب می گردد دانشجویان خودشان را برای پذیرش مسئولیت در آینده آماده کنند.

فضائلی گفت: همچنین این جلسات باعث می شود دانشجویان با مسائل کشور آشنا شوند از طرفی با شنیدن منطقی که در پشت برخی تصمیم‌گیری‌ها قرار دارد نوع نگاهشان تغییر می‌کند که این مساله، هم برای دانشگاه مفید است و به رشد دانشجویان کمک می‌کند و هم برای خودِ مسئولین پربار است چرا که وقتی مسئولی قصد حضور در جلسه پاسخگویی را دارد باید خودش را آماده کند که این آمادگی موجب تقویتشان می شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر