logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۰۶۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

ایران مقدمات آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی را تقریباً تکمیل کرده است

ایران-مقدمات-آغاز-غنی-سازی-۶۰-درصدی-را-تقریباً-تکمیل-کرده-است
نهاد ناظر بر فعالیت‌های هسته‌ای سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران مقدمات آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی در سایت هسته ای نطنز را تقریباً تکمیل کرده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که ایران «تقریباً مقدمات» آغاز غنی سازی اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد را در یک نیروگاه روزمینی در نظنز «کامل کرده است» و قصد دارد تعداد ۱،۰۲۴ عدد سانتریفیوژ نسل اول «IR-1» را به تأسیسات زیرزمینی نظنز اضافه کند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به [گاز] هگزافلوراید اورانیوم که فرمی از تزریق اورانیوم به سانتریفیوژها برای غنی سازی است، اعلام کرد: «آژانس امروز تأیید کرد که ایران تقریباً مقدمات لازم برای آغاز تولید هگزافلوراید اورانیوم (با فرمول UF6) غنی شده تا درجه خلوص ۶۰ درصد اورانیوم -۲۳۵ را در نیروگاه غنی سازی سوخت نظنز تکمیل کرده است».

گفتنی است، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به وین سفر کرده است، دیروز سه شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط ایران خبر داد.

وی اعلام کرد: «هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود».

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم با اشاره به نامه ایران به آژانس برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصد، اعلام کرد که مقدمات اجرایی این کار سه شنبه شب در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن آغاز می‌شود./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر