logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۹۷۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

کاهش 21 درصدی رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در زنجان

کاهش-21-درصدی-رعایت-پروتکل‌‌های-بهداشتی-در-زنجان
استاندار زنجان از کاهش 21 درصدی رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: با گذشت یک سال از شیوع بیماری کرونا، بیش از 110 میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از دو میلیون نفر فوت شده‌اند.

وی افزود: در استان زنجان 46 هزار نفر دچار بیماری کرونا شده و یک هزار و 151 نفر به دلیل بیماری کرونا فوت شده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری جهش یافته کرونا 17 درصد مبتلایان زیر 25 ساله بوده و باید برای جلوگیری از این بیماری، پروتکل‌‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری جتماعی را رعایت کنند.

استاندار زنجان از کاهش 21 درصدی رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی خبرداد و گفت: 8 هزار همیار سلامت در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت می‌کنند.

حقیقی با اشاره به افزایش ابتلای بالای سالمندان در استان زنجان، گفت: در حال حاضر 110 هزار سالمند در استان وجود دارد که 90 درصد آنها با خانواده زندگی می کنیم که باید تلاش شود میزان ابتلای سالمندان به این بیماری کاهش یابد.

 وی برضرورت ساماندهی متکدیان در استان تاکید کرد  گفت: در حوزه مسائل اجتماعی باید بر اساس تفاهم نامه‌های منعقد شده و با جلوگیری از موازی کاری اقدام کرد.

مسیح‌الله سلطانی مدیرکل امرو اجتماعی استانداری زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: برای سومین سال متوالی اعتبار برای توسعه و تجهیز محلات حاشیه نشین زنجان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 50 مرکز در زنجان تجهیز شد، افزود: امسال نیز 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به این امر اختصاص یافته است که در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و ایجرود اجرایی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:  به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی 211 برنامه توسط 17 دستگاه اجرایی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 800 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از ساماندهی متکدیان و بی‌خانمان‌ها در زنجان خبرداد و گفت: در شش ماهه امسال 443 متکدی در سطح شهر جمع‎آوری شده است که نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش دارد.

سلطانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 28 مرکز خدمات مشاوره در استان زنجان خدمات لازم را به مردم ارائه کرده و 10 مرکز نیز در امر مشاوره ازدواج فعالیت می‌کنند.

//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر