logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۶۸۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

زنجان سردترین شهر کشور شناخته شد

زنجان-سردترین-شهر-کشور-شناخته-شد-
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه میانگین بارندگی‌ها در استان از اول مهرماه به ۱۸۷ میلی‌متر گزارش شده است گفت: زنجان سردترین شهر کشور شناخته شد.

حسین سلطانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه دمای فعلی شهر زنجان 10 درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته 4 درجه افزایش داشته است اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد دمای منفی چهار درجه سانتیگراد را ثبت کرد.  

بیشتر بخوانید

وی گفت: میانگین بارندگی‌ها در استان از اول مهرماه به ۱۸۷ میلی‌متر گزارش شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۷.۵ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۲.۷ درصد با کاهش روبرو است. 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه روز یکشنبه به تدریج شاهد افزایش دما خواهیم بود اظهار کرد: روز دوشنبه به صورت موقت شاهد افزایش ابر خواهیم بود که ممکن است در برخی مناطق با بارش‌های پراکنده نیز همراه شود.  

سلطانی افزود: دمای هوا صبح فردا نیز کمی کاهش پیدا خواهد کرد؛ بطوریکه دما در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان می‌تواند به زیر صفر نیز برسد. 

وی عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۱ درجه، ابهر و خرمدره سه و ۱۱ درجه، آب‌بر هشت و ۱۶ درجه، قیدار صفر و هشت درجه، سلطانیه منفی ۲ و ۱۰ درجه و ماهنشان سه و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر